ZAGREB, 1. prosinca (Hina) - "Filozofija i obrazovanje" naslov je dvodnevnog simpozija, koji je jutros počeo u Zagrebu. Organizator skupa je Hrvatsko filozofsko društvo, a nazočno mu je dvadesetak sudionika iz cijele Hrvatske.
ZAGREB, 1. prosinca (Hina) - "Filozofija i obrazovanje" naslov je
dvodnevnog simpozija, koji je jutros počeo u Zagrebu. Organizator
skupa je Hrvatsko filozofsko društvo, a nazočno mu je dvadesetak
sudionika iz cijele Hrvatske.#L#
Filozofija je od samih početaka bila značajna za područje odgoja,
još od prvog zaokruženoga Platonovog sustava odgoja, rekao je
predsjednik Hrvatskog filozofskog društva Ante Čović. Filozofski
aspekt obrazovanja važan je jer je vidljiva veza odgoja i
obrazovanja s općim dobrom, temeljem za konstituiranje svake
zajednice, istaknuo je Čović.
Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar napomenuo je da je
tema simpozija značajna zbog održavanja povezanosti filozofije i
pedagogije i zbog uočavanja nedostataka filozofske koncepcije u
rješavanju pedagoških problema. I u aktualnim promjenama u
školstvu, pedagogija ne može izbjeći pitanja na koja filozofija
može dati odgovor, naglasio je Strugar.
Savjetnik hrvatskoga predsjednika za kulturu i obrazovanje Zdravko
Jelenović izrazio je uvjerenje da će skup odgovoriti na mnoga
pitanja koja muče obrazovni sustav u rješavanju dilema i koje se
pojavljuju u vremenima reformi.
Po riječima rektora Sveučilišta u Zagrebu Branka Jerena, simpozij
"Filozofija i obrazovanje" dokaz je da postoje ljudi koji žele
promišljati o obrazovanju i svojom mu riječju dati prilog.
Izlažući svoje predavanje na naslovnu temu, Lino Veljak je rekao da
o tome što podrazumijevamo pod istinom ovisi i kakav ćemo koncept
obrazovanja poticati. Kako je napomenuo, tom tezom relativizira
se, ali i dodatno potvrđuje postavka da je filozofija temelj
cjelokupne znanosti.
Teme izlaganja bit će, među ostalim, "Epistemološki paradoks
obrazovanja", "Metodika nastave filozofije - pedagoška ili
filozofska kategorija", "Uloga umjetnosti u moralnom odgoju",
"Obrazovanje i odgoj u doba nasilja", "Nietzsche o odgoju i
obrazovanju" i "Prosudba kvalitete u obrazovanju".
(Hina) ag mc