ZAGREB, 6. studenoga (Hina) - Promocija hrvatskog turizma u 2001. godini odvijat će se na drugačiji način nego do sada, a najveće promjene predviđaju se u obradi inozemnog turističkog tržišta kroz poboljšavanje odnosa s medijima, u
nastupima na sajmovima te u informativnoj i izdavačkoj djelatnosti.
ZAGREB, 6. studenoga (Hina) - Promocija hrvatskog turizma u 2001.
godini odvijat će se na drugačiji način nego do sada, a najveće
promjene predviđaju se u obradi inozemnog turističkog tržišta kroz
poboljšavanje odnosa s medijima, u nastupima na sajmovima te u
informativnoj i izdavačkoj djelatnosti.#L#
Od uspješnosti u realizaciji programa promocije očekuje se znatan
doprinos povećanju turističkog prometa u 2001. Za iduću godinu
predviđa se rast prometa za 5 do 10 posto, ističu u Hrvatskoj
turističkoj zajednici (HTZ).
Bitne promjene u promociji hrvatskog turizma u odnosu na ovu i
prošle godine tiču se odnosa s medijima. Od ukupno predviđenih
sredstava za 2001. HTZ-a u visini od 144,6 milijuna kuna najviše će
se izdvojiti za oglašavanje u medijima - 27,5 posto ili oko 40
milijuna kuna (čak 270 posto više nego u 2000. godini kada je za tu
namjenu izdvojeno oko 11 milijuna kuna). Pri izboru inozemnih
novinara kao i turističkih agenata koji će putovati u Hrvatsku ide
se na selektivniji pristup - uključivat će se manji, ali
kvalitetniji krug utjecajnih turističkih novinara (tzv. opinion
makeri) iz poznatijih medijskih kuća. U tom smislu veća pažnja
posvetit će se "zainteresiranijim" tržištima za Hrvatsku - SR
Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Belgiji, Nizozemskoj i
Skandinaviji i to korištenjem usluga odabranih agencija za odnose s
javnošću u pojedinoj zemlji. Klasične konferencije za novinare,
posebno na sajmovima i studijskim putovanjima, zamijenit će
sadržajni, ležerni i programski interesantni susreti.
Jedna od značajnijih medijskih manifestacija u 2001. godini bit će
organiziranje Drugog po redu "Svjetskog kupa TV u jedrenju", u što
bi se uključilo 30 TV kuća s 250 do 300 inozemnih novinara. Za ovu
manifestaciju, koja će se inače održavati svake druge godine,
ukupno je predviđeno 5 milijuna kuna od čega će HTZ izdvojiti 3,5
milijuna, a sponzori 1,5 milijuna kuna.
Nastupi Hrvatske na sajmovima također će doživjeti promjene koje će
biti vidljive ne samo u promijenjenom vizualnom identitetu nego i u
popratnim aktivnostima prije, za i poslije sajmova. Za svaki sajam
će se tako posebno osmisliti scenarij nastupa, štandovi će svaki
puta biti drugačije opremljeni i uređeni, otvoreniji za
posjetitelje i s više autohtonih elemenata turističke ponude. Na
sajmovima će biti intenzivnije uključene županija kao i strukovnih
udruga (HUP, HOK i slične).
Hrvatska će u 2001. nastupiti na 79 sajmova, što je više nego u ovoj
godini kada je bila prisutna na 65 sajma. Za nastupe na sajmovima
predviđeno je 15,2 posto od ukupnih sredstava, na razini su onima iz
2000. godine i iznose 22 milijuna kuna.
Promjene u informativnoj djelatnosti HTZ-a za 2001., kao dio
programa promocije, imaju cilj stvaranje integriranog turističkog
informacijskog sustava koji bi obuhvatio sve subjekte značajne za
hrvatski turizam. U planu je i stvaranje elektroničke baze podataka
te internetizacija sustava u sklopu čega se početkom veljače 2001.
planira postavljanje rekonstruirane web stranice HTZ-a na
Internetu.
Izdavačkoj djelatnosti će se također posvetiti veća pažnja, a
osnovni cilj je da sve edicije HTZ-a budu informativnije i
prilagođenije zahtjevima tržišta nego do sada. Tako se u 2001.
planira izrada nove serije malih i "jumbo" plakata, snimanje video
i TV filmova, izrada novih i nedostatnih promidžbenih materijala i
suvenira.
(Hina) tam ds