FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MINISTARSTVO ZNANOSTI O REZOLUCIJI PODUNAVSKE REKTORSKE KONFERENCIJE

ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Pomoćnik ministra znanosti i tehnolgije dr. Darko Polšek reagirao je danas na rezoluciju Podunavske rektorske konferencije (DRC - Danube Rector's Conference), u kojoj, uz ostalo stoji da je "neočekivani upliv vlasti protiv Sveučilišta u Zagrebu tema koja predstavlja jezgru problematike sveučilišne misije i života".
ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Pomoćnik ministra znanosti i tehnolgije dr. Darko Polšek reagirao je danas na rezoluciju Podunavske rektorske konferencije (DRC - Danube Rector's Conference), u kojoj, uz ostalo stoji da je "neočekivani upliv vlasti protiv Sveučilišta u Zagrebu tema koja predstavlja jezgru problematike sveučilišne misije i života".#L# Tom je rezolucijom, ističe u priopćenju Polšek, "trakavica zvana problem Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu konačno postala međunarodni problem i jedan od glavnih problema Podunavske rektorske konferencije". Pomoćnik ministra osvrnuo se i na konferenciju za novinare rektora Sveučilišta u Zagrebu, Branka Jerena, na kojoj je izvijestio javnost o rezoluciji DRC-a, smatrajući je "svojom velikom pobjedom". Ministarstvo znanosti i tehnologije podsjeća da se "neočekivani upliv vlasti protiv Sveučilišta u Zagrebu sastoji u odobrenju upisne kvote od 30 studenata na nekoliko smjerova Hrvatskih studija". Ministarstvo znanosti i tehnologije smatra da je spomenuti problem Hrvatskih studija suviše minoran da predstavlja 'samu jezgru' problematike odnosa države i sveučilišta, pogotovo kada se znaju razmjeri dramatičnih problema na Sveučilištu u Zagrebu i u visokome školstvu u Republici Hrvatskoj. Polšek drži da su ti dramatični problemi vrlo jasno ocrtani u izvješćima stranih nevladinih agencija koje su procijenile rad Sveučilišta u Zagrebu. Spominje i neke zaključke tih agencija, među kojima su i oni da Sveučilište u Zagrebu nema dokument koji formulira i usklađuje misiju sveučilišta s potrebama šire javnosti te da veliki dio znanstveno-akademske javnosti na Sveučilištu želi zadržati status quo i odupire se bilo kakvim promjenama, kao i da je Sveučilište u Zagrebu nesposobno stvoriti interdisciplinarnost i biti financijski odgovorno i štedljivo. Navodi i primjer posljednjega takvog izvješća - onoga agencije Academia Europaea iz Londona od 12. rujna, u kojemu na samom početku stoji da je u vrijeme posjeta predstavnika agencije "sukob Ministarstva znanosti i tehnologije i Sveučilišta u Zagrebu imalo prilično čudan karakter jer je sadašnji rektor prof. dr. Branko Jeren pred nekoliko godina sam bio ministar i u tome svojstvu uložio mnogo energije da sam administrira sveučilištem, protiv čega se sada toliko bori". To pak, zaključuje spomenuta agencija, "pokazuje koliko je mali krug političkih subjekata u Hrvatskoj". Pomoćnik ministra znanosti i tehnologije ocjenjuje da rektor Jeren tijekom svojega mandata nije poduzeo ništa da se spomenuti problemi sveučilišta riješe. Polšek dodaje da je "problem Hrvatskih studija koji je nastao u vrijeme Jerenova mandata i kao ministra i kao rektora, postao problem politikantskoga spletkarenja, upravo zato da se otvoreni i bitni problemi ne počnu rješavati". Ministarstvo znanosti i tehnologije ponudilo je pak, ističe Polšek, "rješenje u obliku prijedloga novoga Zakona o visokome školstvu koji predviđa ostvarenje sveučilišne autonomije za koju se rektor Branko Jeren navodno zalaže". Iako bi se od aktivnih zagovornika autonomije, kaže se u priopćenju, moglo očekivati da taj prijedlog podrže, "rektor Branko Jeren odlučio se za drukčije postupanje - dezinformiranje javnosti te je na svojoj posljednjoj konferenciji za novinare izrazio nezadovoljstvo zakonom koji predviđa masovnu privatizaciju i visoke školarine, jer vodeće zemlje nemaju takvu praksu". Time je, drži Polšek, "rektor Jeren trostruko dezinformirao javnost: prvo, jer zakon ne predviđa masovnu privatizaciju (štoviše uopće je ne spominje), drugo, ne predviđa visoke školarine već sustav kreditiranja studenata (koji postoji i danas) i treće, netočnom tvrdnjom da vodeće zemlje nemaju praksu naplaćivanja školarina". "Postupanje rektora Jerena u posljednjih nekoliko godina pokazalo se višestruko nekonstruktivno i pogubno za visoku naobrazbu u Hrvatskoj, a internacionalizacijom problema Hrvatskih studija (koji je sam stvorio) i dezinformiranjem javnosti to još jednom potvrđuje", priopćio je pomoćnik ministra znanosti i tehnologije Darko Polšek. (Hina) pp/ip mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙