ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Pomoćnik ministra znanosti i tehnolgije dr. Darko Polšek reagirao je danas na rezoluciju Podunavske rektorske konferencije (DRC - Danube Rector's Conference), u kojoj, uz ostalo stoji da je "neočekivani
upliv vlasti protiv Sveučilišta u Zagrebu tema koja predstavlja jezgru problematike sveučilišne misije i života".
ZAGREB, 21. rujna (Hina) - Pomoćnik ministra znanosti i tehnolgije
dr. Darko Polšek reagirao je danas na rezoluciju Podunavske
rektorske konferencije (DRC - Danube Rector's Conference), u
kojoj, uz ostalo stoji da je "neočekivani upliv vlasti protiv
Sveučilišta u Zagrebu tema koja predstavlja jezgru problematike
sveučilišne misije i života".#L#
Tom je rezolucijom, ističe u priopćenju Polšek, "trakavica zvana
problem Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu konačno postala
međunarodni problem i jedan od glavnih problema Podunavske
rektorske konferencije".
Pomoćnik ministra osvrnuo se i na konferenciju za novinare rektora
Sveučilišta u Zagrebu, Branka Jerena, na kojoj je izvijestio
javnost o rezoluciji DRC-a, smatrajući je "svojom velikom
pobjedom".
Ministarstvo znanosti i tehnologije podsjeća da se "neočekivani
upliv vlasti protiv Sveučilišta u Zagrebu sastoji u odobrenju
upisne kvote od 30 studenata na nekoliko smjerova Hrvatskih
studija".
Ministarstvo znanosti i tehnologije smatra da je spomenuti problem
Hrvatskih studija suviše minoran da predstavlja 'samu jezgru'
problematike odnosa države i sveučilišta, pogotovo kada se znaju
razmjeri dramatičnih problema na Sveučilištu u Zagrebu i u visokome
školstvu u Republici Hrvatskoj.
Polšek drži da su ti dramatični problemi vrlo jasno ocrtani u
izvješćima stranih nevladinih agencija koje su procijenile rad
Sveučilišta u Zagrebu. Spominje i neke zaključke tih agencija, među
kojima su i oni da Sveučilište u Zagrebu nema dokument koji
formulira i usklađuje misiju sveučilišta s potrebama šire javnosti
te da veliki dio znanstveno-akademske javnosti na Sveučilištu želi
zadržati status quo i odupire se bilo kakvim promjenama, kao i da je
Sveučilište u Zagrebu nesposobno stvoriti interdisciplinarnost i
biti financijski odgovorno i štedljivo.
Navodi i primjer posljednjega takvog izvješća - onoga agencije
Academia Europaea iz Londona od 12. rujna, u kojemu na samom početku
stoji da je u vrijeme posjeta predstavnika agencije "sukob
Ministarstva znanosti i tehnologije i Sveučilišta u Zagrebu imalo
prilično čudan karakter jer je sadašnji rektor prof. dr. Branko
Jeren pred nekoliko godina sam bio ministar i u tome svojstvu uložio
mnogo energije da sam administrira sveučilištem, protiv čega se
sada toliko bori". To pak, zaključuje spomenuta agencija,
"pokazuje koliko je mali krug političkih subjekata u Hrvatskoj".
Pomoćnik ministra znanosti i tehnologije ocjenjuje da rektor Jeren
tijekom svojega mandata nije poduzeo ništa da se spomenuti problemi
sveučilišta riješe.
Polšek dodaje da je "problem Hrvatskih studija koji je nastao u
vrijeme Jerenova mandata i kao ministra i kao rektora, postao
problem politikantskoga spletkarenja, upravo zato da se otvoreni i
bitni problemi ne počnu rješavati".
Ministarstvo znanosti i tehnologije ponudilo je pak, ističe
Polšek, "rješenje u obliku prijedloga novoga Zakona o visokome
školstvu koji predviđa ostvarenje sveučilišne autonomije za koju
se rektor Branko Jeren navodno zalaže".
Iako bi se od aktivnih zagovornika autonomije, kaže se u
priopćenju, moglo očekivati da taj prijedlog podrže, "rektor
Branko Jeren odlučio se za drukčije postupanje - dezinformiranje
javnosti te je na svojoj posljednjoj konferenciji za novinare
izrazio nezadovoljstvo zakonom koji predviđa masovnu
privatizaciju i visoke školarine, jer vodeće zemlje nemaju takvu
praksu".
Time je, drži Polšek, "rektor Jeren trostruko dezinformirao
javnost: prvo, jer zakon ne predviđa masovnu privatizaciju
(štoviše uopće je ne spominje), drugo, ne predviđa visoke školarine
već sustav kreditiranja studenata (koji postoji i danas) i treće,
netočnom tvrdnjom da vodeće zemlje nemaju praksu naplaćivanja
školarina".
"Postupanje rektora Jerena u posljednjih nekoliko godina pokazalo
se višestruko nekonstruktivno i pogubno za visoku naobrazbu u
Hrvatskoj, a internacionalizacijom problema Hrvatskih studija
(koji je sam stvorio) i dezinformiranjem javnosti to još jednom
potvrđuje", priopćio je pomoćnik ministra znanosti i tehnologije
Darko Polšek.
(Hina) pp/ip mc