FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POČETAK JAVNE RASPRAVE O NOVOME ZAKONU O VISOKOJ NAOBRAZBI

ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Javna rasprava o prijedlogu novoga Zakona o visokoj naobrazbi počela je večeras sastankom ministra znanosti i tehnologije dr. Hrvoja Kraljevića i njegova pomoćnika za visoko školstvo dr. Darka Polšeka s dekanima, prodekanima za nastavu i znanost visokih učilišta Sveučilišta u Zagrebu. Sastanak je održan na Matematičkome odjelu Prirodoslovno-matematičkoga fakulteta u Zagrebu, a po riječima ministra Kraljevića, tek je prvi u nizu rasprava o visokom školstvu kojemu je, istaknuo je Kraljević, reforma nužna.
ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Javna rasprava o prijedlogu novoga Zakona o visokoj naobrazbi počela je večeras sastankom ministra znanosti i tehnologije dr. Hrvoja Kraljevića i njegova pomoćnika za visoko školstvo dr. Darka Polšeka s dekanima, prodekanima za nastavu i znanost visokih učilišta Sveučilišta u Zagrebu. Sastanak je održan na Matematičkome odjelu Prirodoslovno-matematičkoga fakulteta u Zagrebu, a po riječima ministra Kraljevića, tek je prvi u nizu rasprava o visokom školstvu kojemu je, istaknuo je Kraljević, reforma nužna.#L# O nužnosti pak te reforme, rekao je ministar znanosti i tehnologije, svjedoči i neučinkovitost visoke naobrazbe u Hrvatskoj. Neki od pokazatelja te neučinkovitosti su i podatci da samo sedam posto upisanih studenata završi studij u roku, prosječno vrijeme studiranja je sedam i pol godina, dok studij završi tek 21 posto svih upisanih. Kako konačne verzije prijedloga novoga Zakona o visokoj naobrazbi još nema, raspravljalo se o temeljnim načelima prijedloga koje je prethodno izložio dr. Polšek. Cilj koji se pak, rekao je Polšek, želi postići novim Zakonom o visokoj naobrazbi je deregulacija sustava visoke naobrazbe, tj. "odmicanje" države iz sfere visoke naobrazbe. Neka od sredstava koja predviđa prijedlog novoga Zakona su: maksimalna liberalizacija osnivanja visokih učilišta, sloboda udruživanja i razdruživanja ustanova unutar (i između) sveučilišta i veleučilišta, sloboda sklapanja ugovora među sudionicima nastave, kontrola kvalitete nastave i znanstvenoga rada s pomoću tržišnoga mehanizma - plaćanja školarina te privatizacija elemenata visoke naobrazbe. Među pitanjima postavljenim predlagačima bilo je i ono rektora Sveučilišta u Zagrebu dr. Branka Jerena o tome je li model koji predlaže novi zakon simuliran. Jer, istaknuo je Jeren, treba prethodno ispitati kako se promjene očituju na parametrima tako velikoga sustava kao što je sustav visoke naobrazbe. Dekana Pravnoga fakulteta dr. Mihajla Diku zanimalo je kada će biti gotova konačna verzija prijedloga Zakona. Odgovor ministra Kraljevića da će to biti i roku od mjesec i pol, dr. Dika je prokomentirao da se tako temeljite promjene, kao što su one predviđene prijedlogom novoga Zakona o visokoj naobrazbi, trebaju pripremati sustavno, uz savjet da bi učinkovitije bilo pokušati "zakrpati rupe" u postojećemu Zakonu. I dok, po dr. Pošeku, brzinu promjena nalaže dramatična situacija u visokoj naobrazbi u Hrvatskoj, dekan zagrebačkoga Građevinskog fakulteta dr. Željko Korlaet boji se da se na taj način, kako je rekao, "dramatična situacija ne rješava na još dramatičniji način. Nastavak rasprave dogovoren je na istome mjestu za dva tjedna. (Hina) ip mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙