ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Korisnici Internet usluga u Hrvatskoj vrlo su zainteresirani za mogućnost korištenja Internet bankarstva koje su ponudile pojedine hrvatske banke iako ih većina smatra da je osnovni nedostatak takvog
bankarstva nesigurnost poslovanja, pokazuju rezultati prvog istraživanja Internet bankarstva u Hrvatskoj koje je provela zagrebačka tvrtka Proof u sklopu projekta eMoney. Od 581 korisnika Interneta koji su sudjelovali u anketi o Internet bankarstvu provedenoj tijekom srpnja i kolovoza ove godine, njih 4,3 posto već koristi Internet bankarske usluge, dok bi ih 81,2 posto vjerojatno ili sigurno koristilo. Izuzetno malen postotak Internet korisnika u Hrvatskoj, ističu u Proofu, Internet bankarstvo doživljava negativno. Tako samo 6,8 posto korisnika vjeruje da neće koristiti usluge Internet bankarstva, a 0,8 posto je u to sigurno. Kao najveću prednost Internet bankarstva, više od polovice Internet korisnika navodi brzinu pružanja usluge za razliku od gubitka vremena u čekanju u bankama. Trećina korisnika želi dostupnost neovisno o vremenu i mjestu, a u prosjeku svaki deseti korisnik u Internet bankarstvu nalazi veću komociju, jednostavnost te lakšu kontrolu i preglednost računa.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) -
Korisnici Internet usluga u Hrvatskoj vrlo su zainteresirani za
mogućnost korištenja Internet bankarstva koje su ponudile pojedine
hrvatske banke iako ih većina smatra da je osnovni nedostatak
takvog bankarstva nesigurnost poslovanja, pokazuju rezultati
prvog istraživanja Internet bankarstva u Hrvatskoj koje je provela
zagrebačka tvrtka Proof u sklopu projekta eMoney.
Od 581 korisnika Interneta koji su sudjelovali u anketi o Internet
bankarstvu provedenoj tijekom srpnja i kolovoza ove godine, njih
4,3 posto već koristi Internet bankarske usluge, dok bi ih 81,2
posto vjerojatno ili sigurno koristilo. Izuzetno malen postotak
Internet korisnika u Hrvatskoj, ističu u Proofu, Internet
bankarstvo doživljava negativno. Tako samo 6,8 posto korisnika
vjeruje da neće koristiti usluge Internet bankarstva, a 0,8 posto
je u to sigurno.
Kao najveću prednost Internet bankarstva, više od polovice
Internet korisnika navodi brzinu pružanja usluge za razliku od
gubitka vremena u čekanju u bankama. Trećina korisnika želi
dostupnost neovisno o vremenu i mjestu, a u prosjeku svaki deseti
korisnik u Internet bankarstvu nalazi veću komociju, jednostavnost
te lakšu kontrolu i preglednost računa.
Unatoč svim tim prednostima, hrvatski su Internet korisnici
svjesni potencijalnih rizika Internet bankarstva pri čemu 64,4
posto ispitanika kao osnovni nedostatak Internet bankarstva ističe
nesigurno poslovanje, odnosno strah od kompjutorskih hakera i
provala. Stoga u Proofu zaključuju da će banke morati svojim
Internet korisnicima jamčiti jednaku sigurnost u Internet
bankarstvu kao i u klasičnom oblicima poslovanja.
Projekt eMoney namijenjen je bankama i njihovim komitentima kako bi
dobili kvalitetni uvid u potencijal Internet tržišta u Hrvatskoj,
kao segmenta općeg bankarskog tržišta, a obuhvaća analizu
prednosti i negativnosti koje trenutačni i potencijalni Internet
korisnici doživljavaju u usluzi Internet bankarstva.