ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Korisnici Internet usluga u Hrvatskoj vrlo su zainteresirani za mogućnost korištenja Internet bankarstva koje su ponudile pojedine hrvatske banke iako ih većina smatra da je osnovni nedostatak takvog
bankarstva nesigurnost poslovanja, pokazuju rezultati prvog istraživanja Internet bankarstva u Hrvatskoj koje je provela zagrebačka tvrtka Proof u sklopu projekta eMoney.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Korisnici Internet usluga u Hrvatskoj
vrlo su zainteresirani za mogućnost korištenja Internet bankarstva
koje su ponudile pojedine hrvatske banke iako ih većina smatra da je
osnovni nedostatak takvog bankarstva nesigurnost poslovanja,
pokazuju rezultati prvog istraživanja Internet bankarstva u
Hrvatskoj koje je provela zagrebačka tvrtka Proof u sklopu projekta
eMoney.#L#
Od 581 korisnika Interneta koji su sudjelovali u anketi o Internet
bankarstvu provedenoj tijekom srpnja i kolovoza ove godine, njih
4,3 posto već koristi Internet bankarske usluge, dok bi ih 81,2
posto vjerojatno ili sigurno koristilo.
Izuzetno malen postotak Internet korisnika u Hrvatskoj, ističu u
Proofu, Internet bankarstvo doživljava negativno. Tako samo 6,8
posto korisnika vjeruje da neće koristiti usluge Internet
bankarstva, a 0,8 posto je u to sigurno.
Kao najveću prednost Internet bankarstva, više od polovice
Internet korisnika navodi brzinu pružanja usluge za razliku od
gubitka vremena u čekanju u bankama. Trećina korisnika želi
dostupnost neovisno o vremenu i mjestu, a u prosjeku svaki deseti
korisnik u Internet bankarstvu nalazi veću komociju, jednostavnost
te lakšu kontrolu i preglednost računa.
Unatoč svim tim prednostima, hrvatski su Internet korisnici
svjesni potencijalnih rizika Internet bankarstva pri čemu 64,4
posto ispitanika kao osnovni nedostatak Internet bankarstva ističe
nesigurno poslovanje, odnosno strah od kompjutorskih hakera i
provala. Stoga u Proofu zaključuju da će banke morati svojim
Internet korisnicima jamčiti jednaku sigurnost u Internet
bankarstvu kao i u klasičnom oblicima poslovanja.
Projekt eMoney namijenjen je bankama i njihovim komitentima kako bi
dobili kvalitetni uvid u potencijal Internet tržišta u Hrvatskoj,
kao segmenta općeg bankarskog tržišta, a obuhvaća analizu
prednosti i negativnosti koje trenutačni i potencijalni Internet
korisnici doživljavaju u usluzi Internet bankarstva.
(Hina) kg ds