ZAGREB, 13. rujna (Hina) - Zagrebačka banka, Raiffeisen stambena štedionica, American Express kreditna kartica i Croatia osiguranje, najpopularnije su financijske institucije u Hrvatskoj, rezultati su znanstvenog istraživanja
financijskog tržišta u Republici Hrvatskoj koje je provela zagrebačka agencija za istraživanje tržišta Accent. Rezultati tog istraživanja predstavljeni su danas u sklopu Sajma financija i poslovnih mogućnosti "CroMoney" na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 13. rujna (Hina) - Zagrebačka banka, Raiffeisen stambena
štedionica, American Express kreditna kartica i Croatia
osiguranje, najpopularnije su financijske institucije u
Hrvatskoj, rezultati su znanstvenog istraživanja financijskog
tržišta u Republici Hrvatskoj koje je provela zagrebačka agencija
za istraživanje tržišta Accent. Rezultati tog istraživanja
predstavljeni su danas u sklopu Sajma financija i poslovnih
mogućnosti "CroMoney" na Jesenskom međunarodnom zagrebačkom
velesajmu. #L#
Istraživanje je provedeno u srpnju ove godine, na tisuću ispitanika
u svim hrvatskim županijama. Prema rezultatima, hrvatskim
građanima najpoznatija banka je Zagrebačka banka (poznaje je 46,8
posto ispitanika), a slijedi Privredna banka Zagreb (PBZ).
Zanimljivost ovog dijela istraživanja je kako je udio
prepoznatljivosti stranih banaka na hrvatskom tržištu vrlo mali,
što, prema riječima Davora Tolića, koji je vodio tim, govori o tome
da je za njih bolje da pri preuzimanju domaćih banaka ne mijenjaju
već tradicionalna imena.
Nadalje, 24,2 posto ispitanika bez podsjećanja prepoznaje
Raiffeisen stambenu štedionicu, dok se 13,6 posto prvo sjetilo Prve
stambene štedionice Zagrebačke banke. Preostale dvije štedionice,
prisutne na hrvatskom tržištu, sjetilo se tek oko šest posto
ispitanika. Ipak, najveći broj ispitanih građana još uvijek nije
koristilo usluge spomenutih kuća, niti to u skorom roku planira.
Nadalje, 40,6 posto građana smatra kako je American Express
kreditna kartica najbolja kartica, 20 posto to isto misli za
Eurocard Mastercard, dok nešto manji postotak građana spominje
Diners i Visa kartice. Od onih koji se njima koriste, najveći dio,
kao razlog za to, navode mogućnosti nekorištenja gotovine, dok oni
koji nemaju kreditne kartice kažu kako je to iz razloga što nemaju
povjerenja u suvremenu tehnologiju (bankomati).
Najpoznatije osiguravajuće društvo trenutačno u Hrvatskoj je
Croatia osiguranje, koje prepoznaje čak 67,6 posto ispitanika, a
gotovo polovica njih smatra kako je to osiguranje i najbolje. S tim
osiguranjem direktno posluje 35,2 posto ispitanika, koji u
najvećem postotku (82 posto) osiguravaju svoje automobile, dok je
broj dopunskih osiguranja (mirovinsko) vrlo mali, istaknuo je
Tolić.
(Hina) rub ds