FR-secesionizam-Diplomacija-Parlament-Nac. manjine i etn. zajednice FRANCUSKA-LIBERATION OD 31.8.00.EUROPA I KORZIKA FRANCUSKALIBERATION31. VIII. 2000.Stvarati Europu znači i prihvatiti Korziku"Jedinstvo ne znači jednoličnost: novo
geslo Europske unije 'jedinstvo u različitosti' trebalo bi potaknuti Francuze da razmisle kakva bi Republika trebala biti, dok napuštaju svoje stare jakobinske običaje koji su toliko vidljivi u njihovu stajalištu prema korzičkom problemu. Poželimo da pomak koji je francuska vlada pokušala načiniti kako bi Korzika dobila samoupravu koju odavno traži, ne tražeći ipak neovisnost, pedagoški djeluje na francuski način razmišljanja i ne dopusti da se republikanska jednakost građana svede na jednoličnost.Bilo bi krajnje vrijeme da se politička Europa gradi uz djelatno sudjelovanje Europljana, da Francuzi, koji imaju velik kulturni nedostatak, shvate da nacija sama po sebi ne znači pravo državljanstva, da državljanstvo nestaje i da smo državljani samo zahvaljujući odluci da ćemo zajedničkom dobru u političkom poretku davati prednost pred osobnim interesima ili interesima pojedine skupine. (...) Pogrješka regionalizma je u tome što smatra da su kulturne osobitosti dovoljne za uspostavu političkog poretka.
FRANCUSKA
LIBERATION
31. VIII. 2000.
Stvarati Europu znači i prihvatiti Korziku
"Jedinstvo ne znači jednoličnost: novo geslo Europske unije
'jedinstvo u različitosti' trebalo bi potaknuti Francuze da
razmisle kakva bi Republika trebala biti, dok napuštaju svoje stare
jakobinske običaje koji su toliko vidljivi u njihovu stajalištu
prema korzičkom problemu. Poželimo da pomak koji je francuska vlada
pokušala načiniti kako bi Korzika dobila samoupravu koju odavno
traži, ne tražeći ipak neovisnost, pedagoški djeluje na francuski
način razmišljanja i ne dopusti da se republikanska jednakost
građana svede na jednoličnost.
Bilo bi krajnje vrijeme da se politička Europa gradi uz djelatno
sudjelovanje Europljana, da Francuzi, koji imaju velik kulturni
nedostatak, shvate da nacija sama po sebi ne znači pravo
državljanstva, da državljanstvo nestaje i da smo državljani samo
zahvaljujući odluci da ćemo zajedničkom dobru u političkom poretku
davati prednost pred osobnim interesima ili interesima pojedine
skupine. (...) Pogrješka regionalizma je u tome što smatra da su
kulturne osobitosti dovoljne za uspostavu političkog poretka.
Pobrkani su pojmovi kulturni i politički, a to čine i neki
Korzikanci. No također je žalosno, pa i opasno, što se, pod izlikom
republikanstva, jednoj kulturnoj zajednici ne želi priznati
njezina osobitost: svi znamo da je obitelj to življa što se više
obogaćuje različitošću svojih članova, što joj ne smeta da bude
složna.
Zašto bi jednoličnost trebala biti conditio sine qua non jedinstva?
Dovoljno je pogledati Španjolsku koja je znala zadovoljiti želju za
samoupravom Katalonije i Baskije, koja se ponaša regionalistički,
Italiju koja zna povesti računa o regionalizmu, pa i Veliku
Britaniju o kojoj se mislilo da je bliža našem centralizmu, a dala
je Škotskoj i Walesu autonomiju koja, čini se, ne izlaže opasnosti
jedinstvo zemlje, da ne govorimo o Njemačkoj koja je odavno
federalistička.
Nemojmo miješati regionalizam koji je uvijek posljedica osjećaja
nadmoćnosti i zahtjev za kulturnim priznanjem na temelju
stanovitog oblika autonomije, što ne znači neovisnost. Danas se u
Francuskoj ne postavlja pitanje o mogućem raspadu Francuske na
neovisna područja, već o teškoći stvaranja političke Europe.
Želimo li sačuvati naše francuske osobitosti, naše kulture i naše
tradicije od globalizacije, želimo li biti kadri da prihvatimo veću
raznolikost nakon sljedećeg proširenja Europske unije na zemlje
srednje i istočne Europe, koje su međutim dio naše civilizacije,
onda treba shvatiti da u našoj zemlji postoji različitost koja se
mora priznati kako ne bi bila nasilna i da je u njoj ljudsko
bogatstvo Francuske.
Kako ćemo biti europski građani, tj. ujedinjeni željom da živimo
zajedno u različitosti, ako to ne možemo postići u vlastitoj kući?
Neće biti osjećaja europskog građanstva dostojnog tog imena ako ne
bude francuskog građanstva koje je na visini onog što traži svako
pravo građanstva: dati prednost zajedničkom dobru u političkom
životu. No pravo građanstva uči se u djelovanju s drugima koji su,
premda različiti, spremni da zajednički rade za opće dobro", piše
Martine Meheut, predsjednica Unije za federalnu Europu.