DE-EU-HR-GOSPODARSTVO-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Procesna industrija-Prehrambena industrija RDW 28. VIII. ISTOČNONJEMAČKI PROIZVODI NA EUROPSKOM TRŽIŠTU NJEMAČKI RADIO - RDW28. VIII. 2000.Neki proizvod definitivno nije samo
njegova kvaliteta, upotrebna vrijednost i njegova cijena - a to najbolje znaju proizvođači iz bivšeg DDR-a. Neki proizvodi koji su imali golemu potražnju i bili poznati i u Hrvatskoj netragom su nestali s tržišta - Wartburg, Trabant ili foto-pribor Orwo, neki - kao popularni motori MZ pogrešnim menadžmentom uzaludno pokušavaju doprijeti u segmente tržišta u kojima za njih nema mjesta; konkretno, u MZ-u pokušavaju svojim bivšim imidžom robusnih i jeftinih motocikala sada proizvoditi super-motore pored BMW-a, Honde ili Kawasakija. A neki proizvodi u kojima sada uživa i kancelar Schroeder na svojoj turneji po istoku Njemačke uspjeli su opstati, ali isključivo na tržištu Istoka. A i to su uglavnom prehrambeni produkti za koje se u vrijeme socijalizma stajalo u repovima ili dobivalo ispod tezge, kao što je Bautzner senf koji na Istoku još uvijek drži 53 posto tržišta. Ali u čitavoj Njemačkoj je to samo 12,9 posto. U mnogo slučajeva uspješne proizvode s Istoka zapadni veleprodajni lanci uopće ne uzimaju u obzir. Osim toga, proizvodima s Istoka se veoma pažljivo gleda cijena, a to je za nas tužno - kaže vođa marketinga mesne industrije Hans Joachim Ziemann. Nakon
NJEMAČKI RADIO - RDW
28. VIII. 2000.
Neki proizvod definitivno nije samo njegova kvaliteta, upotrebna
vrijednost i njegova cijena - a to najbolje znaju proizvođači iz
bivšeg DDR-a. Neki proizvodi koji su imali golemu potražnju i bili
poznati i u Hrvatskoj netragom su nestali s tržišta - Wartburg,
Trabant ili foto-pribor Orwo, neki - kao popularni motori MZ
pogrešnim menadžmentom uzaludno pokušavaju doprijeti u segmente
tržišta u kojima za njih nema mjesta; konkretno, u MZ-u pokušavaju
svojim bivšim imidžom robusnih i jeftinih motocikala sada
proizvoditi super-motore pored BMW-a, Honde ili Kawasakija. A neki
proizvodi u kojima sada uživa i kancelar Schroeder na svojoj
turneji po istoku Njemačke uspjeli su opstati, ali isključivo na
tržištu Istoka. A i to su uglavnom prehrambeni produkti za koje se u
vrijeme socijalizma stajalo u repovima ili dobivalo ispod tezge,
kao što je Bautzner senf koji na Istoku još uvijek drži 53 posto
tržišta. Ali u čitavoj Njemačkoj je to samo 12,9 posto.
U mnogo slučajeva uspješne proizvode s Istoka zapadni veleprodajni
lanci uopće ne uzimaju u obzir. Osim toga, proizvodima s Istoka se
veoma pažljivo gleda cijena, a to je za nas tužno - kaže vođa
marketinga mesne industrije Hans Joachim Ziemann. Nakon
popularnosti proizvoda s Istoka sredinom '90., zanimanje je
popustilo, a jedan razlog je svakako i činjenica da mnoga poduzeća s
istoka jednostavno nisu dovoljno ni velika ni bogata kako bi
permanentno bila prisutna na reklamama i učinila svoje proizvode
popularnima. Tako većini poduzeća ostaje jedino da niskim, čak
dumping cijenama dospiju do potrošača. A to je uvjet koji ne
prihvaćaju svi proizvođači.
Kozmetički pribor Florena bio je najpopularniji - da ne kažemo
jedini u DDR-u. Ali oni su se odlučili od 1997. postupno probijati
na zapadno tržište, ne skupom nacionalnom reklamom, nego postupno,
bore se za svaki grad i pokrajinu na Zapadu. Dok je vjernost
istočnih Nijemaca popustila - tamo još samo 24,4 posto potrošača
koristi kremu Florena, na Zapadu je to već 8,6 posto. Popularnost
imena Florena na Istoku je daleko iznad 90 posto, na Zapadu je to već
30 posto.
Poseban pojam na Istoku bio je pjenušac Rotkaepchen - u prijevodu
Crvenkapica. A on je prava priča o uspjehu, od kako su ga 1993.
preuzela pet bivša direktora tog poduzeća. Bili su sigurni kako na
Zapadu moraju uspjeti, ali se dobro sjećaju da ih jednostavno
samoposluživanja s onu stranu rijeke Elbe nisu htjela naručivati. U
međuvremenu se ovaj pjenušac učvrstio na prvom mjestu na Istoku s
učešćem od 55 posto, ali na Zapadu ih još čeka mnogo posla - tamo
drže tek 2,4 posto tržišta. U sljedeće dvije do tri godine planiraju
postići 4 posto, a jedan od mušterija možda će biti i kancelar
Schroeder koji je ovih dana posjetio njihov vinski podrum. No to će
biti težak posao, jer iako Nijemci obožavaju pjenušac, tržište je
prepravljeno ne samo vrhunskim šampanjcem iz francuske, nego i
jeftinim pjenušcima iz Španjolske i Italije. Jer glavni konkurenti
proizvođačima s istoka Njemačke nisu proizvođači sa Zapada - nego
slobodno tržište Europe. A to je bitka koju socijalistički
proizvođači istočnog bloka nisu imali priliku upoznati. Ziemann iz
mesne industrije Erbswald zato sprema na jesen veliku propagandnu
akciju. Kaže kako je vrijeme za izgradnju drugog imidža, a ne za
kukanje kako ništa ne funkcionira. Jer nitko više neće donositi
odluke umjesto njih.
(RDW)