ZAGREB, 29. kolovoza (Hina) - Svake godine samo na području Europske unije, na grobljima starih automobila, svoj "život" završi osam do devet milijuna "automobilskih lešina". Nažalost, u nekim zemljama - vjerojatno i u Hrvatskoj - do
sedam posto isluženih automobila biva jednostavno napušteno, odnosno ostavljeno "bilo gdje".
ZAGREB, 29. kolovoza (Hina) - Svake godine samo na području
Europske unije, na grobljima starih automobila, svoj "život"
završi osam do devet milijuna "automobilskih lešina". Nažalost, u
nekim zemljama - vjerojatno i u Hrvatskoj - do sedam posto isluženih
automobila biva jednostavno napušteno, odnosno ostavljeno "bilo
gdje". #L#
Putnička i ina vozila koriste svrsi, ali i zagađju okoliš. Međutim,
i nakon njihove "automobilske smrti", ne prestaju predstavljati
problem za okoliš, stoji u napisu 'Groblja automobila' što ga je B.
Sterle objavio u 'Glasniku' INA-e. Da je tomu tako svjedoče i
olupine ostavljene na gradskim parkiralištima ili uz ceste i
puteve. Starudije postaju "ukrasom" ne samo seoskih putova i livada
nego sve češće i hrvatske metropole. Smjernice Europske unije i
Hrvatske traže da se kod recikliranja starih automobila poštuju
određeni "ekološki zakoni". Primjerice, olovo, živa, kadmij ne
smiju se spaljivati na deponijima. Ekološke probleme pričinjava i
polivinil klorid (PVC).
U interesu očuvanja okoliša, u najskorijoj će se budućnosti i sama
automobilska industrija morati pobrinuti za dio troškova koji
nastaju reciklažom dotrajalog "voznog parka". Proizvođači su dosad
brinuli za automobil tijekom njegova "života", uskoro će se od njih
tražiti da se pobrinu i za njegov "ukop". Hoće li se i za automobile
kao za ljude osnovati nešto kao Posmrtna pripomoć?
(Hina) ld ld