ZAGREB, 23. svibnja (Hina) - Želi li Hrvatska u svoja turistička odredišta privući što više inozemnih turista, hitno je potreban novi turistički model i suvremeni turistički proizvod. Potrebno je izraditi i turistički master-plan, po
kojem bi se, među ostalim, poboljšao i ugled Hrvatske kao turističke zemlje na inozemnim tržištima, istaknuo je predsjednik Udruženja europskih turoperatora (IFTO) Martin Brackenbury na današnjoj konferenciji za novinare nakon sastanka IFTO-a u Zagrebu.
ZAGREB, 23. svibnja (Hina) - Želi li Hrvatska u svoja turistička
odredišta privući što više inozemnih turista, hitno je potreban
novi turistički model i suvremeni turistički proizvod. Potrebno je
izraditi i turistički master-plan, po kojem bi se, među ostalim,
poboljšao i ugled Hrvatske kao turističke zemlje na inozemnim
tržištima, istaknuo je predsjednik Udruženja europskih
turoperatora (IFTO) Martin Brackenbury na današnjoj konferenciji
za novinare nakon sastanka IFTO-a u Zagrebu. #L#
Redoviti sastanak IFTO-a održan je na poziv člana iz Hrvatske,
dubrovačke putničke agencije Atlas. Sudionici sastanka bili su
trinaest vodećih ljudi u turizmu europskih zemalja pa će stoga taj
sastanak imati vrlo velik promidžbeni učinak za Hrvatsku uoči
ovogodišnje turističke sezone, rekla je hrvatska ministrica
turizma Pave Župan-Rusković.
Govoreći o hrvatskom turističkom proizvodu, Brackenbury je
istaknuo kako on mora biti cjelovit (od osnovnih do
izvanpansionskih usluga) što znači da se gost mora osjećati dobro i
ponovno poželjeti doći u Hrvatsku. Brackenbury smatra da je kuna
vrlo jaka, pa su cijene osnovnih i izvanpansionskih usluga
previsoke, a stopa PDV-a za turizam od 22 posto previsoka prema
konkurentskim zemljama u kojima je šest posto.
Po njegovu mišljenju novi bi model hrvatskog turizma trebao
omogućiti produljenje turističke sezone. Također, trebalo bi
smanjiti PDV na šest posto, ubrzati privatizaciju turističkih
tvrtaka, poboljšati sve vrste turističkih usluga i ulagati
dostatno novca u inozemnu promidžbu hrvatskog turizma, smatra
Brackenbury.
Kako turistička djelatnost u svijetu sve više jača, Brackenbury
drži da će u idućih dvadesetak godina od svih gospodarskih grana
upravo turizam zapošljavati najviše ljudi. Hrvatska ima goleme
turističke i gospodarske mogućnosti, privlačno turističko
odredište i stoga bi trebala standardizirati turističke usluge po
uzoru na europske zemlje. Hrvatski bi turistički djelatnici, dodao
je, trebali usavršiti turistički model jer je "sve u njihovim
rukama", pa tada neće izostati ni pomoć europskih turoperatora.
(Hina) splj dd