WASHINGTON, 9. svibnja (Hina) - Američke prosvjetne vlasti, nastavnici, učenici ali najviše roditelji, čupaju kose od užasa - prema najnovijim podacima u srednjim školama dvije trećine učenika nije uspjelo riješiti obvezne matematičke
testove.
WASHINGTON, 9. svibnja (Hina) - Američke prosvjetne vlasti,
nastavnici, učenici ali najviše roditelji, čupaju kose od užasa -
prema najnovijim podacima u srednjim školama dvije trećine učenika
nije uspjelo riješiti obvezne matematičke testove.#L#
Igrom slučajnosti, najlošiji rezultat postigli su učenici jedne
škole u predgrađu Washingtona, koja nosi ime Alberta Einsteina.
Njih 90 posto dobilo je nedovoljnu ocjenu na ispitu iz algebre. Samo
je nekoliko 16-godišnjaka uspješno riješilo koliko je (-4 + 11).
Lee Smith, predsjednik Nacionalne udruge nastavnika matematike
kaže da ovakvo stanje ozbiljno zabrinjava. "Algebra je za 21.
stoljeće presudna koliko i ljudska prava", kaže Smith.
Za ovako loše rezultate neki pronalaze opravdanje u činjenici da
danas znatno veći broj učenika odabire matematiku kao obvezni
predmet. Naime, američko školstvo dopušta pravo izbora kod nekih
nastavnih predmeta. Tako se, kažu, početkom 80-tih godina samo oko
20 posto učenika u javnim srednjim školama odlučivalo za matematiku
dok ih je danas 60 posto.
Smith je dodatno zabrinut prijedlozima da se snizi prag ocjena.
Danas je na testovima potrebno dobiti 60 bodova a neki predlažu da
se taj broj smanji na 33 do 35 bodova.
Problemi s matematikom samo su dolili ulje na vatru rasprava o
srednjoškolskom obrazovanju u SAD. Razlike između javnih i
privatnih škola su sve veće, primjedbe na nastavni program za
srednjoškolce sve oštrije a novca za prosvjetu sve manje. Mnogi
stručnjaci ozbiljno upozoravaju da je to "ubitačna kombinacija"
koja SAD može dovesti u skoro potpunu ovisnost o dobro obrazovanim
mladim ljudima iz inozemstva.
(Hina) fp sb