FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US 25. IV. IHT OBRAZOVANJE

S-KONFERENCIJE-Strana pomoć-Diplomacija-Vlada US 25. IV. IHT OBRAZOVANJE SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE25. IV. 2000.Obrazovanje za sve? Možemo to imati ako se potrudimo"Na Svjetskom forumu o obrazovanju, sastanku međunarodnih ustanova, vlada i predstavnica građanskog društva koji počinje ove srijede, pruža nam se prigoda da se prihvatimo problema koji se nalazi u srcu svjetskoga siromaštva. O ishodu ovisi budućnost milijuna ljudi", pišu predsjednik Svjetske banke James Wolfensohn i predsjednik udruge Međunarodno obrazovanje Fred van Leeuwen."Ne prihvatiti smislen plan djelovanja za njih će značiti osudu na stalan krug nevolje. To će pogoršati nejednakosti između zemalja i unutar njih, ugroziti demokraciju i globalnu stabilnost.Od prvog takvog foruma u Jomtienu na Tajlandu, prije 10 godina, nismo uspjeli svima osigurati prednost obrazovanja. Zemlje poput Ugande, u kojoj je na području osnovnog obrazovanja dosta postignuto zahvaljujući spoju političke volje i vodstva, dobrog upravljanja, dodatnog novca i djelotvornije uporabe postojećih sredstava, pokazuju što se moglo učiniti. Pa ipak, danas se 125 milijuna djece ne školuje, iako smo u Jomtienu svi obećali da godine 2000. neće biti nijednog djeteta izvan školskog sustava.
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 25. IV. 2000. Obrazovanje za sve? Možemo to imati ako se potrudimo "Na Svjetskom forumu o obrazovanju, sastanku međunarodnih ustanova, vlada i predstavnica građanskog društva koji počinje ove srijede, pruža nam se prigoda da se prihvatimo problema koji se nalazi u srcu svjetskoga siromaštva. O ishodu ovisi budućnost milijuna ljudi", pišu predsjednik Svjetske banke James Wolfensohn i predsjednik udruge Međunarodno obrazovanje Fred van Leeuwen. "Ne prihvatiti smislen plan djelovanja za njih će značiti osudu na stalan krug nevolje. To će pogoršati nejednakosti između zemalja i unutar njih, ugroziti demokraciju i globalnu stabilnost. Od prvog takvog foruma u Jomtienu na Tajlandu, prije 10 godina, nismo uspjeli svima osigurati prednost obrazovanja. Zemlje poput Ugande, u kojoj je na području osnovnog obrazovanja dosta postignuto zahvaljujući spoju političke volje i vodstva, dobrog upravljanja, dodatnog novca i djelotvornije uporabe postojećih sredstava, pokazuju što se moglo učiniti. Pa ipak, danas se 125 milijuna djece ne školuje, iako smo u Jomtienu svi obećali da godine 2000. neće biti nijednog djeteta izvan školskog sustava. Nema sumnje da je univerzalno obrazovanje izazov, i da je to još više tako zbog velikih političkih i gospodarskih promjena koje su se dogodile prošlog desetljeća, širenja i pustošenja HIV-a/side, sukoba i prirodnih katastrofa, rasta stanovništva i širenja 'digitalne razvodnice.' Pa ipak, obrazovanje znači osposobljavanje, prigodu i razvoj. I više od toga, ono za najsiromašnije narode svijeta može biti pitanje života ili smrti. Zato Dakar ne smije biti tek još jedna međunarodna konferencija. Izaslanici moraju prepoznati opseg obrazovne krize, i ne dopustiti si samodopadnost ni prazna obećanja što se tiče upisa u školu i kvalitete obrazovanja. Svaki dan u kojem je djetetu uskraćena prigoda za kvalitetno obrazovanje tom djetetu zatvara vrata u budućnost - a tako i, kumulativno, njegovoj/njezinoj obitelji i državi. Isključenje milijuna iz kvalitetnog obrazovanja jednako je moralno neprihvatljivo kao što je gospodarski rasipno. Potrebna su održiva, praktična rješenje. Vjerujemo da je dužnost državnih i mjesnih vlada uložiti u njihovu najveću prednost: ljudski kapital. Obrazovanje mora biti u srži razvoja i smanjenja siromaštva svake zemlje. Uspjeh će ovisiti o snažnom partnerstvu među zemljama u razvoju i razvijenim zemljama, međunarodnim agencijama poput UN-a i Svjetske banke, i civilnog društva. (...) Potrebno je proširiti i poboljšati pomoć osnovnom obrazovanju. To zahtijeva novi oblik globalnog partnerstva, savez za obrazovanje koji može brže okupiti novac i zamisli i uključiti mnogo više učesnika nego što je bio slučaj u prošlosti. Poslovne zajednice, nevladine udruge, učiteljski sindikati i druge skupine u civilnom društvu moraju prisnije surađivati s donatorima i vladinim agencijama. Ministarstva financija i razvoja moraju biti partneri u tom pokušaju, zajedno s ministarstvima obrazovanja. Dakar može pokazati put naprijed, no važna su djela, a ne retorika. Mi, u ime Svjetske banke i Globalne kampanje za obrazovanje (saveza koji uključuje nevladine udruge čitavog svijeta, uključujući Međunarodno obrazovanje, globalnu udrugu učiteljskih sindikata) želimo da forum stvori brzi plan djelovanja za prvu skupinu zemalja predanih postizanju ciljeva univerzalnog obrazovanja puno prije od 2015., i imamo održive strategije da to postignemo. Tako ćemo poslati moćnu poruku da su takvi ciljevi dostižni i da se mogu ubrzati. Također ćemo navijestiti da postoji politička volja određenog broja zemalja, i regionalnih i globalnih čimbenika, za međusobnu kreativnu surađuju. Forum u Dakaru može biti uspjeh. No samo budemo li svi mi, službeni i neslužbeni čimbenici, zajedno radili i podupirali vodstvo zemlje kako bi do toga došlo. Trebali bismo obećati da nijedna zemlja sa zdravim planom za ostvarenje cilja obrazovanja za svu svoju djecu neće u tome doživjeti neuspjeh zbog pomanjkanja pomoći i novca. Vjerujemo da djeca svijeta ne zaslužuju ništa manje od toga."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙