DAKAR, 27. travnja (Hina/AFP) - Od 1950. nepismenost u svijetu uvelike je smanjena, a posebno se to odnosi na Afriku u kojoj je s 84 posto smanjena na 39 posto, stoji u izvješću o obrazovanju koje svake dvije godine objavljuje
UNESCO.
DAKAR, 27. travnja (Hina/AFP) - Od 1950. nepismenost u svijetu
uvelike je smanjena, a posebno se to odnosi na Afriku u kojoj je s 84
posto smanjena na 39 posto, stoji u izvješću o obrazovanju koje
svake dvije godine objavljuje UNESCO.#L#
U Aziji je postotak smanjen s 63 na 25, u Južnoj Americi i na
Karibima s 42 na 12, a u ostalim dijelovima svijeta s 7 na 1 posto,
kaže se u novom izvješću koje bi u četvrtak na Svjetskom forumu o
obrazovanju u Dakaru trebao predstaviti glavni direktor UNESCO-a
Koičiro Macura.
U izvješću se također navodi da je u svijetu još oko 875 milijuna
nepismenih (od čega su 63,7 žene), no opći je trend nepismenosti u
opadanju. U usporedbi s 1970. istina je da ima 1,9 milijuna
nepismenih više, ali je istodobno naučilo pisati čak 17 milijuna
osoba.
Prije 50 godina u polovici zemalja svijeta bilo je više od 50 posto
nepismenih, što je danas prepolovljeno.
Velik je napredak postignut i u školovanju: od 206 milijuna
osnovnoškolaca 1950. došlo se do 668 milijuna 1997. (u Africi je
broj učetverostručen, u Aziji utrostručen), broj srednjoškolaca
povećan je s 40 milijuna na 398 milijuna, a broj učenika u visokom
školstvu narastao je sa 6,5 milijuna na 88,2 milijuna.
Nikakvim školstvom ipak još nije obuhvaćeno 110 milijuna djece, pa
je razvidno da je ambicija o iskorjenjivanju nepismenosti, javno
iznesena 1990., još daleko od ostvarivanja, tim više ako se zna da u
Francuskoj jedan učitelj u prosjeku podučava 19 osnovnoškolaca,
dok u npr. Kongu na jednog učitelja dolazi čak 70 djece.
(Hina) dam nab