ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Informacijski sustavi i Internet dramatično mijenjaju sve gospodarske sektore, pri čemu je financijski sektor podložniji promjenama od drugih djelatnosti. U Hrvatskoj još uvijek nisu toliko prisutne usluge
u financijskom sektoru putem Interneta, no, u bližoj budućnosti to bi se moglo promijeniti, istaknuto je na konferenciji "Perspektive elektronskog poslovanja u hrvatskom financijskom sektoru - posebni osvrt na direktno bankarstvo". Konferencija je održana u zagrebačkom hotelu Intercontinental u sklopu Petog hrvatskog financijskog foruma.
ZAGREB, 5. svibnja (Hina) - Informacijski sustavi i Internet
dramatično mijenjaju sve gospodarske sektore, pri čemu je
financijski sektor podložniji promjenama od drugih djelatnosti. U
Hrvatskoj još uvijek nisu toliko prisutne usluge u financijskom
sektoru putem Interneta, no, u bližoj budućnosti to bi se moglo
promijeniti, istaknuto je na konferenciji "Perspektive
elektronskog poslovanja u hrvatskom financijskom sektoru - posebni
osvrt na direktno bankarstvo". Konferencija je održana u
zagrebačkom hotelu Intercontinental u sklopu Petog hrvatskog
financijskog foruma. #L#
Segmenti u kojima bi se financijski sektor mogao dokazati putem
Interneta su "retail banking" tj. poslovanje banaka i brokerskih
kuća sa potrošačkim sektorom. Tu se ponajprije podrazumijeva
trgovanje vrijednosnim papirima putem Interneta. Također,
transformacije u platnom prometu uskoro će zahtijevati takav oblik
poslovanja, a važna je i infrastrukturna podrška financijskom
sektoru za elektronsko poslovanje, istaknuto je.
Petter Bergstroem iz tvrtke Compaq smatra kako je najveća prepreka
takvoj vrsti poslovanja u financijskom sektoru nemogućnost
provjere identiteta. Nužno je stoga uvesti određene standarde koji
bi pomogli sigurnosti Internet bankarstva i kod banaka i drugih
financijskih institucija ali i kod korisnika.
Međimurska banka prva je banka u Hrvatskoj koja je uvela takav oblik
poslovanja, kazala je voditeljica marketinga te banke Marjetka
Stropnik Haček. Sustav je postavljen u travnju prošle godine i od
tada se mjesečno broj njegovih korisnika povećava za otprilike 30-a
da bi ih u travnju Međimurska banka brojala 478. Uvjet je, dakako,
kazala je Haček, da su korisnici priključeni na Internet, te da u
Banci imaju tekući ili žiro-račun. Osim toga, Međimurska banka, za
"surfere" koji ne posjeduju te račune, kreirala je mogućnost
njihova otvaranja izravno putem Interneta. Na taj način korisnici
mogu obavljati financijske transakcije, imati uvid u svoje račune i
sl.
Haček je ustvrdila kako je bankarstvo u Hrvatskoj danas usmjereno
uglavnom na razvoj klasičnih usluga. Klijenti pak, žele brz, jeftin
i točan pristup informacijama. To je moguće učiniti jedino putem
Interneta, kazala je. Osim toga, bankarstvo putem Interneta do
deset puta je jeftinije, a bankarstvo putem telefona četiri do pet
puta od klasičnog "šalterskog" bankarstva, istaknula je Haček.
(Hina) alt ds