NEW YORK, 26. travnja (Hina/Reuters) - Video igre mogu imati trenutačan i dugotrajan učinak na misli i ponašanje osobe, pokazuju rezultati najnovijih istraživanja.
NEW YORK, 26. travnja (Hina/Reuters) - Video igre mogu imati
trenutačan i dugotrajan učinak na misli i ponašanje osobe, pokazuju
rezultati najnovijih istraživanja. #L#
Zapravo, izvješćuju istraživači u časopisu "Journal of Personality
and Social Psychology", interaktivna priroda i sve savršenija
grafika neke video igre čini "potencijalno opasnijima" od
televizije i filmova prepunih nasilja.
Psiholozi Craig A. Anderson s Državnoga sveučilišta za znanost i
tehnologiju u Iowi i Karen E. Dill proveli su dva istraživanja. U
jednom od njih je sudjelovalo 227 studenata, a istraživači su
otkrili da je za one koji su u srednjoj školi češće igrali video igre
bilo vjerojatnije da će "njihovo ponašanje biti agresivno i
delinkventsko". U drugom ispitivanju sudjelovalo je 210 studenata.
Neki od njih igrali su igru punu nasilja, a neki "miroljubivu".
Pokazalo se da igre pune nasilja povećavaju agresivnost ispitanika
odmah nakon završetka igre.
Istraživači su otkrili da su studenti agresivnog karaktera i oni
koji češće igraju nasilne video igre skloniji agresivnosti i u
stvarnom životu. Uz to, studenti koji za sebe misle da su agresivni,
vjerojatnije će igrati video igre pune nasilja.
Kako video igre imaju i kratkoročan i dugoročan učinak, Craig
Anderson i Karen Dill pretpostavljaju da nasilje iz video igara ne
potiče agresivne osjećaje nego poučava igrače da pronađu
"agresivno rješenje" za problem i tako utječe na njihovo ponašanje.
Za razliku od televizije, pišu autori, mnoge video igre od igrača
zahtijevaju identifikaciju s agresorom i aktivno sudjelovanje u
nasilju.
Iako se na temelju samo dvije studije ne može zaključiti da "video
igre izazivaju agresivnost", istraživači zaključuju da "ovi
rezultati potvrđuju da se roditelji, učitelji i društvo općenito
moraju zabrinuti zbog utjecaja video igara".
(Hina) car dgk