ZAGREB, 11. travnja (Hina) - "Obnova Samoborčeka uz prijedlog rješenja javnoga prometa u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji" naziv je današnjeg okruglog stola, održanog u organizaciji Hrvatske socijalno-liberalne stranke (HSLS). Na skupu,
koji je okupio više stručnjaka s područja prometa i građevinarstva, izložen je program razvoja Zagreba prema zapadu izgradnjom tračničke pruge uz popratne sadržaje od Zagreba do Bregane, te od Bregane do Žumberačkog gorja.
ZAGREB, 11. travnja (Hina) - "Obnova Samoborčeka uz prijedlog
rješenja javnoga prometa u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji" naziv je
današnjeg okruglog stola, održanog u organizaciji Hrvatske
socijalno-liberalne stranke (HSLS). Na skupu, koji je okupio više
stručnjaka s područja prometa i građevinarstva, izložen je program
razvoja Zagreba prema zapadu izgradnjom tračničke pruge uz
popratne sadržaje od Zagreba do Bregane, te od Bregane do
Žumberačkog gorja. #L#
Po riječima inženjera prometa Žarka Milovanovića, razvoj Zagreba
na zapad, kao i potrebe građana za jeftinim, brzim i točnim
prijevozom i turističke ponude Samobora s okolicom, nameću potrebu
obnove tračničkog prometa na staroj trasi popularnog
"Samoborčeka". Taj projekt, dodao je, bio bi povezan s postojećim
zagrebačkim tračničkim prometom, i predstavlja afirmaciju
privatne inicijative za ulaganja domaćeg i stranog kapitala u cilju
organiziranja zdrave tržišne konkurencije u prometnoj sferi.
Projektom bi se dobila brza, kvalitetna, ekološki i po kapacitetima
zadovoljavajuća veza zapadnih zagrebačkih naselja, Samobora,
Svete Nedjelje i Bregane sa središtem Zagreba, a takva bi
povezanost potakla i daljnju stambenu izgradnju uz trasu pruge,
istaknuo je Milovanović.
Ostvarenjem projekta, smatra Milovanović, vratio bi se stari
zagrebački "štih", a organizacijom popratnih kulturnih,
rekreativnih i športskih aktivnosti, te hotelsko-turističke
ponude podigla bi se razina turističke ponude i postigao konačan
cilj izgradnje.
Projekt bi uključivao izgradnju dvokolosječne pruge od raskrižja
Jukićeve i Jagićeve ulice do Šmidhena, te jednokolosječne pruge od
Šmidhena do Bregane po trasi uskotračne "Samoborčekove" pruge. Od
Bregane produžilo bi se jednokolosječnom prugom do Krašića u
Žumberačkom gorju, a cijeli projekt, koji bi po programu mogao biti
završen do 2005., stajao bi oko 600 milijuna njemačkih maraka.
Da bi se u navedenim rokovima izvršila izgradnja prometnih i
tehničkih kapaciteta, zaključeno je na okrugolom stolu, nužno je
stvoriti novo dioničko društvo u koje bi ušla poduzeća TD ZET, RO
Jedinstvo, TŽV Gredelj, Končar, Elektro-lokomotive, TAZ i Đuro
Đaković, a u vlasništvu Zagreba bilo bi oko 20 posto udjela.
Organizacijom dioničkog društva odmah bi se zaposlilo oko 2000
novih djelatnika, a kasnije i više, istaknuto je.
(Hina) tr dd