PROMET U TRGOVINI NA MALO U 1999. REALNO MANJI 4,8 POSTO PROMET U TRGOVINI NA MALO U 1999. REALNO MANJI 4,8 POSTO Promet u trgovini na malo u Hrvatskoj već drugu godinu za redom bilježi realni pad, a u prošloj je godini pad prometa u
toj djelatnosti puno izrazitiji nego li u pretprošloj. Nakon pada od 0,4 posto u 1998. u odnosu na godinu prije, promet u trgovini na malo u prošloj je godini u odnosu na 1998. realno pao za 4,8 posto, podaci su Državnog zavoda za statistiku. Kraj prošle godine u trgovini na malo obilježio je realni pad prometa u studenome i sezonski uobičajeno znatnije povećanje prometa u prosincu. Tako je nakon realnog pada od 8,4 posto u studenome u odnosu na listopad, promet u trgovini na malo realno povećan 23,5 posto u prosincu u odnosu na studeni. Uobičajeni sezonski porast prometa trgovine u posljednjem mjesecu u godini očituje se u povećanju prometa gotovo svih vidova trgovine na malo. Tako je, prema podacima iz Gospodarskih kretanja Hrvatske gospodarske komore (HGK), realizirana prodaja motornih goriva i maziva porasla 34,5 posto, hrane, pića i duhanskih proizvoda 16,9 posto, papirnate robe i novina 10,3 te farmaceutskih, medicinskih i kozmetičkih proizvoda 1,4 posto. Istodobno, zabilježen je pad prometa u dvama odjeljcima nacionalne klasifikacije djelatnosti u kojima se ostvaruje otprilike 30 posto prometa u trgovini na malo. Riječ je o padu prometa u
PROMET U TRGOVINI NA MALO U 1999. REALNO MANJI 4,8 POSTO
Promet u trgovini na malo u Hrvatskoj već drugu godinu za redom
bilježi realni pad, a u prošloj je godini pad prometa u toj
djelatnosti puno izrazitiji nego li u pretprošloj. Nakon pada od
0,4 posto u 1998. u odnosu na godinu prije, promet u trgovini na malo
u prošloj je godini u odnosu na 1998. realno pao za 4,8 posto, podaci
su Državnog zavoda za statistiku. Kraj prošle godine u trgovini na
malo obilježio je realni pad prometa u studenome i sezonski
uobičajeno znatnije povećanje prometa u prosincu. Tako je nakon
realnog pada od 8,4 posto u studenome u odnosu na listopad, promet u
trgovini na malo realno povećan 23,5 posto u prosincu u odnosu na
studeni. Uobičajeni sezonski porast prometa trgovine u posljednjem
mjesecu u godini očituje se u povećanju prometa gotovo svih vidova
trgovine na malo. Tako je, prema podacima iz Gospodarskih kretanja
Hrvatske gospodarske komore (HGK), realizirana prodaja motornih
goriva i maziva porasla 34,5 posto, hrane, pića i duhanskih
proizvoda 16,9 posto, papirnate robe i novina 10,3 te
farmaceutskih, medicinskih i kozmetičkih proizvoda 1,4 posto.
Istodobno, zabilježen je pad prometa u dvama odjeljcima nacionalne
klasifikacije djelatnosti u kojima se ostvaruje otprilike 30 posto
prometa u trgovini na malo. Riječ je o padu prometa u
nespecijaliziranim prodavaonicama, tj. trgovinama gdje se osim
prehrambenih proizvoda prodaje i razna druga roba kao npr.
namještaj, razni aparati ili odjeća i to 5,1 posto te ostaloj
trgovini raznovrsnom robom, a u kojoj ne prevladava hrana 9,5
posto. Povećanje prometa u prosincu prošle godine doprinijelo je i
smanjenju zaliha u trgovini na malo. Zalihe su krajem prosinca
prošle godine bile 1,6 posto manje nego li u studenome, ali su u
odnosu na prosinac 1998. veće 4,6 posto.