ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Josip Gostič još je za života postao legendom, junakom mladenačkih opernih zanosa i neupitnim stožernim mjestom zagrebačke i drugih opernih kuća, istaknuo je akademik Nikola Batušić na večerašnjem
predstavljanju monografije o tom slovensko-hrvatskom opernom tenoru u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu. Autorice monografije, objavljene na slovenskom i hrvatskom jeziku, su Marija Barbieri i Marjana Mrak.
ZAGREB, 4. travnja (Hina) - Josip Gostič još je za života postao
legendom, junakom mladenačkih opernih zanosa i neupitnim stožernim
mjestom zagrebačke i drugih opernih kuća, istaknuo je akademik
Nikola Batušić na večerašnjem predstavljanju monografije o tom
slovensko-hrvatskom opernom tenoru u zagrebačkom Hrvatskom
narodnom kazalištu. Autorice monografije, objavljene na
slovenskom i hrvatskom jeziku, su Marija Barbieri i Marjana
Mrak.#L#
Istaknuvši da je ta monografija iznimno vrijedan muzikološki i
teatrografski materijal, Batušić je napomenuo da ona, govoreći o
Gostiču uspješno crta obrise jedne epohe, koja njega i zagrebačku
Operu prikazuje u njezinim nacionalnim i europskim dimenzijama.
Po riječima Marjane Mrak, autorice koja je obradila prvi dio
Gostičeva života, čitatelji bi prvi dio monografije mogli shvatiti
samo kao uvod u njegovu kasniju karijeru, no, kako je naglasila, taj
dio posebno je važan da se vidi koliko je njegov pjevački opus bio
cjelovit. Ona smatra da se Gostič upisao u srca ljubitelja glazbe ne
samo brojnim gostovanjima na velikim i poznatim pozornicama, već i
nastupima u manjim prostorima poput crkvica i škola.
Početak karijere Josipa Gostiča (Stara Loka kod Škofje Loke, 1900.-
Ljubljana, 1963.) bio je vezan uz zbor Opere Slovenskog narodnog
kazališta u Ljubljani gdje je bio angažiran do 1929., a do 1937. je
bio je solist Ljubljanske opere. U zagrebačkoj Operi od 1930. do
1937. je nastupao kao gost, a stalni angažman imao je od 1937. do
1960. Do kraja života tamo je nastupao kao gost, tako da je još u
listopadu 1963. u HNK igrao u "Trubaduru". Nastupao je u Bečkoj
državnoj operi i Operi grada Beča te ostalim značajnijim europskim
pozornicama, od Salzburga do milanske Scale.
Monografija ima tristotinjak stranica, od čega je njih skoro pola
slikovni materijal - fotografije, reprodukcije programskih
kazališnih cedulja i isječci iz tiska. Sadrži precizno izrađen
popis Gostičevih uloga na domaćim i inozemnim pozornicama, pregled
nastupa, najvažnijih partnera, dirigenata i redatelja te sažetke
na njemačkom i engleskom jeziku.
Izdavač monografije je Kulturno društvo Jože Gostič iz Homca u
Sloveniji, gdje je Gostič proveo veći dio djetinjstva.
(Hina) ag mć