ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Objavljivanje likovne monografije "Vladimir Vrljić Ankin" autora Enesa Quiena afirmira hrvatsku umjetnost te hrvatskomu čitateljstvu, kao i čitateljima izvan Hrvatske, daje uvid u dio suvremene hrvatske
likovne umjetnosti. Monografija na egzakatan, jasan i razgovjetan način prikazuje Ankinov razvojni put te "zaokružuje" slikarovo stvaralaštvo, rekao je večeras predsjednik Matice hrvatske dr. Josip Bratulić na promociji monografije u zagrebačkome Muzeju Mimara.
ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Objavljivanje likovne monografije
"Vladimir Vrljić Ankin" autora Enesa Quiena afirmira hrvatsku
umjetnost te hrvatskomu čitateljstvu, kao i čitateljima izvan
Hrvatske, daje uvid u dio suvremene hrvatske likovne umjetnosti.
Monografija na egzakatan, jasan i razgovjetan način prikazuje
Ankinov razvojni put te "zaokružuje" slikarovo stvaralaštvo, rekao
je večeras predsjednik Matice hrvatske dr. Josip Bratulić na
promociji monografije u zagrebačkome Muzeju Mimara.#L#
Matica hrvatska nakladnik je monografije koja je pak svjetlo dana
ugledala zahvaljujući potpori brojnih sponzora kojima je slikar
Vladimir Vrljić Ankin večeras darovao po primjerak knjige.
Josipa Bratulića posebno veseli što je Matica hrvatska nakladnik
knjiga s područja umjetnosti, jer je za njega "umjetnost izvan
kategorija političnosti i apolitičnosti i više od duga vremenu
budući da 'radi' za sva vremena", iako, dometnuo je Bratulić, "neki
o umjetnosti još i danas misle drukčije".
O monografiji je govorio i likovni kritičar Goran Blagus, a
dijelove teksta Enesa Quiena čitao je dramski umjetnik Zlatko
Crnković.
Vladmir Vrljić Ankin rođen je 1950. u Garčinu kraj Slavonskoga
Broda. Nakon studija hrvatskoga jezika, književnosti i filozofije
na Filozofskome fakultetu u Zagrebu. 1978. počinje učiti
slikarstvo u atelieru profesora Vilima Svečnjaka. Nakon tri
godine, Ankin se razilazi sa Svečnjakom zbog njegova pedagoškoga
pristupa koji nije cijenio osobnost učenika, navodi Enes Quien.
Član Hrvatskoga društva likovnih umjetnika (HDLU) Ankin postaje
1991. Kao dragovoljac sudjeluje u Domovinskome ratu u razdoblju od
1991. do 1992.
Likovni kritičar Goran Blagus ističe da monografija kronološki
sagledava Ankinov opus što je, drži Blagus, pristup koji u
potpunosti slijedi kontinuiranu uzlaznu liniju Ankinova
slikarstva.
To je slikarstvu bez urbaniteta i sa samotničkim "prizvukom", koje
se pak, rekao je Blagus, prepoznaje "po mjestu nastanka" i iskaz je
želje autora za reinterpretacijom klasika hrvatskoga modernog
slikarstva.
Quienov je tekst stručan, ali ne dosađuje znanstvenom akribijom već
čitatelju daje pitko i jednostavno štivo koje obiluje brojnim
anagdotama, zaključio je Goran Blagus.
(Hina) ip ln