BERLIN, 16. ožujka (Hina/Reuters) - Mogućnosti Interneta u promociji turizma vrlo su velike, no čini se kako turoperatori, zračni prijevoznici i ostale tvrtke povezane s turističkom industrijom nisu pronašli način kako ostvariti dobit
putem turističkih stranica i on-line sustava za rezervaciju.
BERLIN, 16. ožujka (Hina/Reuters) - Mogućnosti Interneta u
promociji turizma vrlo su velike, no čini se kako turoperatori,
zračni prijevoznici i ostale tvrtke povezane s turističkom
industrijom nisu pronašli način kako ostvariti dobit putem
turističkih stranica i on-line sustava za rezervaciju.#L#
Zasad je tek tri posto europskih hotela predstavljeno na Internetu,
pa u budućnosti poslužitelji on-line sustava za rezervacije
očekuju veliki rast obujma svog poslovanja.
Vodeći njemački sustav rezervacija za turističke agente, Start
Amadeus, zajednički poduhvat Lufthanse i Amadeusa, mjesečno
bilježi i pola milijuna posjeta na svojim web stranicama, istaknuo
je potpredsjednik te tvrtke zadužen za informacijsku tehnologiju
Wolfgang Klein. Ali, samo između jedne i dvije tisuće ljudi obavi
rezervacije putem tog sustava.
Teoretski, Internet je vrlo prikladan za predstavljanje turističke
ponude, jer ne zahtijeva velike troškove, kao primjerice
marketing. Izravno bukiranje, pak, omogućuje hotelima i zračnim
prijevoznicima uštede budući ne moraju plaćati provizije
turističkim agentima.
Po riječima direktora talijanskog Baglioni Hotela iz Verone,
turistički će agenti zasigurno izgubiti dio prihoda razvojem on-
line poslovanja putem Interneta. Primjerice, njegov lanac hotela
obavlja otprilike polovinu rezervacija preko agenata,
ostavljajući im tako približno 10 posto provizije, a tek pet posto
rezervacija obavlja putem Interneta. Pri izravnom bukingu hoteli
nemaju troškove, dok pri rezervacijama putem postojećih on-line
sustava bilježe uštede, jer su provizije niže nego turističkih
agenata.
Američka GartnerGroup, koja se bavi istraživanjima i analizom
tržišta informatičkih tehnologija, nedavno je procijenila da će
on-line poslovanje turističke industrije porasti s pet milijardi
američkih dolara u 1999. na 30 milijardi dolara 2001. godine. A oni
koji neće biti prisutni na Internetu, mogli bi izgubiti posao,
upozoravaju.
(Hina) sbo ds