ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - Proizvođači zaslađenih pića meta su bijesnih potrošača jer taje količinu šećera u svojim proizvodima, izvješćuje BBC.
ZAGREB, 5. ožujka (Hina) - Proizvođači zaslađenih pića meta su
bijesnih potrošača jer taje količinu šećera u svojim proizvodima,
izvješćuje BBC. #L#
Neke najpopularnije vrste bezalkoholnih pića sadržavaju više
šećera od Coca Cole, što povećava opasnost od karijesa u djece,
pokalo je istraživanje.
A mnogi "prirodni sokovi" - koje često smatraju zdravijim od
zaslađenih gaziranih pića - sadržavaju manje od 15 posto voćnog
soka.
Istraživači jednog časopisa dokazali su da neka pića sadržavaju čak
šest čajnih žlica šećera, te da je u drugima samo pet posto voćnog
soka.
Udruge za zaštitu prava potrošača roditeljima su savjetovale da
pozorno pročitaju sastojke pića prije nego što ga daju djeci.
Urednik časopisa Graeme Jacobs kaže: "Voćni napici često nemaju
veze s reklamom koja govori o zdravim voćnim sokovima, zbog čega ih
roditelji rado kupuju djeci."
Od 19 ispitanih napitaka, među onima koji u sebi nemaju umjetnih
zaslađivača, svi su sadržavali između osam i 12 posto šećera, a pola
ih je imalo više šećera na 100 ml nego Coca Cola.
Među drugim sastojcima su i biljno ulje, tvari za zgušnjavanje i
boje - koji se rabe kako bi napitak bio što sličniji voćnom soku.
Proizvođače napitaka kritiziraju i zbog pakiranja.
Po zakonu, dječji napici ne bi smjeli sadržavati umjetna sladila,
no mnogi ih ipak imaju.
Proizvođači to opravdavaju tvrdnjom da pića nisu namijenjena samo
djeci iako su na ambalaži često naslikani likovi iz stripova i
crtića.
Jacobs kaže: "Mislimo da ambalaža često može zavesti pa morate
pozorno pročitati popis sastojaka ako vas zanima sadržaj
napitka."
(Hina) car dgk