NEW YORK, 2. ožujka (Hina/Reuters) - Kad je posrijedi dijagnoza hiperaktivnosti, odnosno poremećaja pažnje uz hiperaktivnost (ADHD), dojam roditelja o "anarhističnom ponašanju" njihove djece mogao bi drukčiji od dojma učitelja,
pokazalo je istraživanje.
NEW YORK, 2. ožujka (Hina/Reuters) - Kad je posrijedi dijagnoza
hiperaktivnosti, odnosno poremećaja pažnje uz hiperaktivnost
(ADHD), dojam roditelja o "anarhističnom ponašanju" njihove djece
mogao bi drukčiji od dojma učitelja, pokazalo je istraživanje. #L#
Liječnici bi zato, prije nego što dijagnosticiraju poremećaj
pažnje uz hiperaktivnost (ADHD), morali razgovarati i s učiteljem,
ističu istraživači u izvješću objavljenom u časopisu "Journal of
the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry".
Roditelji često "ne primijete simptome ADHD-a u školi, posebno kad
je riječ o hiperaktivno-impulzivnom ponašanju", tvrde dr. Jeffrey
M. Halperin i njegovi kolege sa City University u New Yorku i
medicinskog fakulteta "Mount Sinai" u New Yorku. Roditelji misle da
se dijete u školi ponaša slično kao doma pa "često ne znaju točno
koje simptome pokazuje u učionici", otkrili su istraživači.
"Izravan kotakt s učiteljem najbolji je način otkrivanja
simptoma", piše Halperinova ekipa.
Istraživači su ispitali 74 djece u dobi od 7 do 11 godina koja su
upućena u kliniku zbog poremećenog ponašanja. Na osnovu razgovora
djeca su razvrstana u jednu od tri potskupine hiperaktivne djece:
"pretežno nepažljivi", "pretežno hiperaktivno-impluzivni" i
"kombinirani tip".
Dojam roditelja i učitelja o ponašanju djeteta često se nisu
poklapali. Primjerice, 20 djece svrstano je u potskupinu
nepažljivih na temelju opažanja roditelja ili učitelja, a opis se
poklapao u slučaju samo dvoje djece. Slično je bilo i u skupini
hiperaktivno-impulzivne djece - mišljenje učitelja i roditelja
poklapalo se za samo dvoje od 24 djece.
Istraživači su otkrili da se većina djece, kad se kombiniraju
informacije roditelja i učitelja, uklapa u "kombinirani" tip. To
znači da roditelji i učitelji rijetko na isti način opisuju
problematično ponašanje, naročito kad je u pitanju ponašanje u
školi.
Halperin i kolege zaključuju da je kombiniranje podataka roditelja
i učitelja najbolji način točnog dijagnosticiranja ADHD-a.
(Hina) car dgk