FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

I UČITELJI MORAJU SUDJELOVATI U OTKRIVANJU HIPERAKTIVNE DJECE

NEW YORK, 2. ožujka (Hina/Reuters) - Kad je posrijedi dijagnoza hiperaktivnosti, odnosno poremećaja pažnje uz hiperaktivnost (ADHD), dojam roditelja o "anarhističnom ponašanju" njihove djece mogao bi drukčiji od dojma učitelja, pokazalo je istraživanje.
NEW YORK, 2. ožujka (Hina/Reuters) - Kad je posrijedi dijagnoza hiperaktivnosti, odnosno poremećaja pažnje uz hiperaktivnost (ADHD), dojam roditelja o "anarhističnom ponašanju" njihove djece mogao bi drukčiji od dojma učitelja, pokazalo je istraživanje. #L# Liječnici bi zato, prije nego što dijagnosticiraju poremećaj pažnje uz hiperaktivnost (ADHD), morali razgovarati i s učiteljem, ističu istraživači u izvješću objavljenom u časopisu "Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry". Roditelji često "ne primijete simptome ADHD-a u školi, posebno kad je riječ o hiperaktivno-impulzivnom ponašanju", tvrde dr. Jeffrey M. Halperin i njegovi kolege sa City University u New Yorku i medicinskog fakulteta "Mount Sinai" u New Yorku. Roditelji misle da se dijete u školi ponaša slično kao doma pa "često ne znaju točno koje simptome pokazuje u učionici", otkrili su istraživači. "Izravan kotakt s učiteljem najbolji je način otkrivanja simptoma", piše Halperinova ekipa. Istraživači su ispitali 74 djece u dobi od 7 do 11 godina koja su upućena u kliniku zbog poremećenog ponašanja. Na osnovu razgovora djeca su razvrstana u jednu od tri potskupine hiperaktivne djece: "pretežno nepažljivi", "pretežno hiperaktivno-impluzivni" i "kombinirani tip". Dojam roditelja i učitelja o ponašanju djeteta često se nisu poklapali. Primjerice, 20 djece svrstano je u potskupinu nepažljivih na temelju opažanja roditelja ili učitelja, a opis se poklapao u slučaju samo dvoje djece. Slično je bilo i u skupini hiperaktivno-impulzivne djece - mišljenje učitelja i roditelja poklapalo se za samo dvoje od 24 djece. Istraživači su otkrili da se većina djece, kad se kombiniraju informacije roditelja i učitelja, uklapa u "kombinirani" tip. To znači da roditelji i učitelji rijetko na isti način opisuju problematično ponašanje, naročito kad je u pitanju ponašanje u školi. Halperin i kolege zaključuju da je kombiniranje podataka roditelja i učitelja najbolji način točnog dijagnosticiranja ADHD-a. (Hina) car dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙