ZAGREB, 24. veljače (Hina) - Prema trenutačnim najavama i prodaji hrvatskih turističkih aranžmana na tržištima Njemačke, Austrije, Češke, Slovačke i Velike Britanije za ovu godinu, interes je povećan od 17 do 25 posto u odnosu na isto
lanjsko vrijeme. To pak znači da bi se ove godine u Hrvatskoj mogli dosegnuti turistički rezultati iz 1998. godine. I ministrica turizma Pave Župan-Rusković, je procijenila kako se ove godine očekuju bolji turistički rezultati nego prošle godine, iako se u iduće dvije-tri godine ne mogu očekivati neka znatnija povećanje broja turista iz inozemstva.
ZAGREB, 24. veljače (Hina) - Prema trenutačnim najavama i prodaji
hrvatskih turističkih aranžmana na tržištima Njemačke, Austrije,
Češke, Slovačke i Velike Britanije za ovu godinu, interes je
povećan od 17 do 25 posto u odnosu na isto lanjsko vrijeme. To pak
znači da bi se ove godine u Hrvatskoj mogli dosegnuti turistički
rezultati iz 1998. godine. I ministrica turizma Pave Župan-
Rusković, je procijenila kako se ove godine očekuju bolji
turistički rezultati nego prošle godine, iako se u iduće dvije-tri
godine ne mogu očekivati neka znatnija povećanje broja turista iz
inozemstva. #L#
Ministrica Župan-Rusković je mišljenja kako prvo u Hrvatsku treba
"vratiti" turiste iz Velike Britanije, Francuske i skandinavskih
zemalja, a nkon toga krenuti u izgradnju infrastrukture kako bi se
turistička sezona produžila na osam ili deset mjeseci.
Za boravak turista, koji u Hrvatsku dolaze organizirano, odnosno
putem putničkih agencija, s njemačkog tržišta ovih dana stižu dobre
vijesti. Naime, taj je promet u porastu 17 posto u odnosu na isto
lanjsko vrijeme, a još jačim promotivnim aktivnostima hrvatske
turističke ponude može se očekivati daljnje intenziviranje prodaje
na tom tržištu.
Lani je u Hrvatskoj boravilo oko pola milijuna Nijemaca, a ove se
godine u hrvatskim ljetovalištima očekuje toliko gostiju samo iz
Bavarske.
Sudeći prema izjavama predstavnika Hrvatske turističke zajednice
(HTZ) u Njemačkoj, individualni upiti na tamošnjim turističkim
sajmovima poglavito su se odnosili za ljetovališta na otocima,
srednjoj Dalmaciji i Kvarneru.
Dobre najave stižu i s austrijskog tržišta, na kojem se trenutačno
bilježi povećanje organiziranog prometa za Hrvatsku od 22 posto u
odnosu na prošlu godinu. Što se tiče individualnog prometa s tog
tržišta, predstavnici HTZ-a u Beču drže da bi ove godine bilo realno
za očekivati najmanje isti porast, kao i u organiziranom prometu.
Promatrajući stanje prodaje krajem siječnja ove godine, uočljiv je
s jedne strane odraz dosegnutog obima prometa, ali s druge strane
nedostatna promocija hrvatskih turističkih odredišta na tom
tržištu. Zbog toga je i ohrabrujući ovogodišnji porast prodaje od
22 posto.
Po najnovijim informacijama koje stižu s češkog tržišta, ove se
godine u hrvatskim turističkim odredištima očekuje 25 posto više
Čeha nego prošle godine. Tome u prilog ide i činjenica što je
Hrvatska u ovoj godini ponovno na prvom mjestu zemalja u koje češki
turisti najradije putuju na odmor.
Na tržištu Velike Britanije organizirani je promet u porastu za 25
posto u odnosu na isto vrijeme lani. No, zabrinjavajuća je razina
prometa kod tamošnjeg turoperatora Thomsona jer prodaja ne slijedi
obim ukupnog tržišta.
Niti ove, kao ni dosadašnjih godina, s francuskog se tržišta ne može
očekivati spektakularan rast turističkog prometa za Hrvatsku.
Naime, nakon lanjske "kosovske krize", koja se negativno odrazila
na hrvatski turizam, francuski su turoperatori vrlo oprezno prišli
uvrštavanju Hrvatske u svoj program. Malo bolji rezultati mogu se
očekivati u individualnom prometu, i to samo ukoliko se realizira
planirana oglasna kampanja hrvatskog turizma.
Trenutačne rezervacije hrvatskih turističkih aranžmana u Italiji
ukazuju na sličnu situaciju kao i u Francuskoj. No, poznato je da
Talijani kasnije vrše rezervacije za boravak u inozemstvu, i to
isključivo u razdoblju "ferragosta", odnosno u kolovozu.
(Hina) splj db