FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: KAKVA JE UČINKOVITOST HRVATSKE HOTELSKE INDUSTRIJE?

ZAGREB, 9. veljače (Hina) - Hrvatska je turistička djelatnost u proteklih desetak godina prolazila tešku krizu, na što ukazuju loši turistički pokazatelji (fizički i financijski) i rezultati poslovanja hrvatskih turističkih tvrtaka. Uz to, u Hrvatskoj još uvijek djeluje naslijeđen koncept masovnog turizma, čemu je prilagođena struktura hotelske ponude s dominacijom mastodontskih objekata koji, pak, uglavnom imaju male sobe, nedostatkom sadržaja i uniformnim proizvodom, ističe se u članku u međunarodnom interdisciplinarnom časopisu "Turizam", izdavača Hrvatske turističke zajednice i zagrebačkog Instituta za turizam.
ZAGREB, 9. veljače (Hina) - Hrvatska je turistička djelatnost u proteklih desetak godina prolazila tešku krizu, na što ukazuju loši turistički pokazatelji (fizički i financijski) i rezultati poslovanja hrvatskih turističkih tvrtaka. Uz to, u Hrvatskoj još uvijek djeluje naslijeđen koncept masovnog turizma, čemu je prilagođena struktura hotelske ponude s dominacijom mastodontskih objekata koji, pak, uglavnom imaju male sobe, nedostatkom sadržaja i uniformnim proizvodom, ističe se u članku u međunarodnom interdisciplinarnom časopisu "Turizam", izdavača Hrvatske turističke zajednice i zagrebačkog Instituta za turizam. #L# Uzroci kriznog stanja zadiru i u probleme tržišnog pozicioniranja hrvatskog turističkog proizvoda te nepostojanja jedinstvenog prijedloga za promociju hrvatskog turizma. Na međunarodnu konkurentnost hrvatskog hotelijerstva ograničavajuće djeluju i visoke cijene inputa i kapitala (visoki troškovi prodaje hrane i pića zbog visokih nabavnih cijena) te visoka razina fiskalnog i parafiskalnog opterećenja neprimjerena niskoj razini akumulativnosti hotelske industrije. Autori članka o učinkovitosti hrvatske hotelske industrije Sanja Čižmar i Mario Šerić iz zagrebačke tvrtke Horwath Consulting, hrvatsko hotelijerstvo uspoređuju sa zemljama prvog konkurentskog kruga - Španjolskom, Portugalom, Francuskom i Grčkom te zemljama drugoga konkurentskog kruga - Austrijom i Mađarskom. U Hrvatskoj je udjel hotelskih kapaciteta u ukupnoj smještajnoj ponudi znatno manji (ispod 20 posto) nego u spomenutim konkurentskim zemljama (iznad 40 posto), dok prevladavaju ostali oblici smještajne ponude (kampovi, apartmani, privatni smještaj). Hrvatsko hotelijerstvo u odnosu na te zemlje raspolaže s najmanjim brojem hotelskih objekata (453 hotela), ali su oni prosječno znatno veći (137 soba po hotelu). Godišnja prosječna zauzetost hotelskih soba u nas iznosi 41,4 posto, a u Španjolskoj 63,7 posto, Grčkoj 73,3 posto, Austriji 65 posto, a u Mađarskoj 58,2 posto. Hrvatska je hotelska industrija s prosječnom cijenom hotelske sobe od 40,07 američkih dolara rangirana na pretposljednjem mjestu od svih spomenutih promatranih zemalja (posljednja je Mađarska). Najviša prosječno ostvarena cijena hotelske sobe od 112 dolara registrirana je u Francuskoj. Po prihodovnom kriteriju hrvatsko je hotelijerstvo također u znatnom zaostatku u odnosu na promatrane zemalje. Prosječni godišnji neto prihod od 10.335 dolara po hotelskoj sobi tek je jedna četvrtina europskog i francuskog prihodovnog prosjeka, odnosno na razini od jedne trećine prihoda, koji su po sobi ostvarili portugalski, španjolski i austrijski hoteli. (Hina) splj ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙