FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: INOZEMNI TRGOVAČKI LANCI NASTAVLJAJU ULAZAK U HRVATSKU

ZAGREB, 2. veljače (Hina) - Nakon prošlogodišnjeg otvaranja četiri supermarketa velikih inozemnih trgovačkih lanaca i to austrijskog Segra i Bille te talijanskog Mercatonea svoj ulazak na hrvatsko tržište najavila je i slovenska tvrtka Mercator. Mercator bi, naime, do kraja svibnja 2001. godine u Zagrebu trebao otvoriti svoj hipermarket na površini od 15.000 četvornih metara po uzoru na pet već otvorenih u slovenskim gradovima.
ZAGREB, 2. veljače (Hina) - Nakon prošlogodišnjeg otvaranja četiri supermarketa velikih inozemnih trgovačkih lanaca i to austrijskog Segra i Bille te talijanskog Mercatonea svoj ulazak na hrvatsko tržište najavila je i slovenska tvrtka Mercator. Mercator bi, naime, do kraja svibnja 2001. godine u Zagrebu trebao otvoriti svoj hipermarket na površini od 15.000 četvornih metara po uzoru na pet već otvorenih u slovenskim gradovima.#L# Mali trgovci okupljeni u Cehu trgovine Hrvatske obrtničke komore, drže da bi, nastavi li se trend širenja stranih inozemnih lanaca, vrlo brzo moglo doći do propasti poslovanja malih trgovina, na način kako se to dogodilo u nekim susjednim državama. U Hrvatskoj postoji 20.000 malih trgovina koje upošljavaju oko 50.000 osoba, što je, smatraju u Cehu trgovine, snaga koja ima pravo tražiti određeno mjesto u hrvatskom gospodarstvu. Po riječima predsjednice toga ceha Jadranke Drk mali trgovci nisu protiv ulaska velikih lanaca, no zahtijevaju da se trend njihova ulaska ne potiče, već da se da predah domaćoj trgovini i proizvodnji da stane na svoje noge. Hrvatska će trgovina, ukoliko želi imati šansu na tržištu, morati proći razdoblje okrupnjavanja i značajnog koncentriranja, te na taj način parirati "napadima" inozemne konkurencije, drže u Sektoru trgovine Hrvatske gospodarske komore. S tim u svezi mali trgovci su već u nekoliko navrata pregovarali s najjačom hrvatskom trgovačkom tvrtkom Konzumom iz sastava koncerna Agrokor, no po mišljenju Jadranke Drk, nastojanja da se domaća trgovina koncentrira još su u povojima i potrebno je poduzeti određene korake u tom smjeru. Inozemni konkurenti imaju pristup jeftinim izvorima financiranja, niže nabavne cijene koje proizilaze iz ekonomije veličine, odnosno, pregovaračke moći u razgovorima s dobavljačima, modernu i razrađenu tehnologiju poslovanja te na taj način imaju mogućnost podnošenja troškova ulaska na tržište sve do iznimno niskih cijena kako bi osvojili tržište, drže u Sektoru trgovine HGK. U tom smilsu hrvatski mali trgovci, koji su svjesni neminovnosti suočavanja s konkurencijom iz inozemstva, predlažu da im država omogući tretman zaštite kakav se otvoreno odobrava i proizvođačkim djelatnostima. Kako bi se zaštitili od inozemne konkurenciji mali trgovci predlažu i druga rješenja koja bi ublažila snažan efekt ulaska inozemnih lanaca, primjerice urbanističko planiranje trgovine što je vrlo utjecajan proces u Europskoj uniji, kao i to da se kroz ograničavanja radnog vremena velikih lanaca u vrijeme vikenda ostavi prostor za rad malih trogovina. Unatoč nastojanjima malih trgovaca za opstankom na tržištu, veliki trgovački lanci u svojim poslovnim planovima i dalje iskazuju zainteresiranost za ulaganje u hrvatsko tržište. Tako primjerice Billa planira u ovoj godini otvoriti još deset supermarketa od čega četiri u Zagrebu, a konačni im je cilj gradnja 25-40 trgovačkih centara, što ponajprije ovisi o rezultatima poslovanja te cjelokupnoj gospodarskoj situaciji u Hrvatskoj. Talijanski Mercatone najavio je za ovo godinu otvaranje još dva svoja centra u Hravtskoj, a najnoviji primjer je i najava slovenskog Mercatora o otvaranju svoga hipermarketa u Zagrebu. Mercator je najveće slovenska trgovačka tvrtka koja je u 1999. godini izuzetno uspješno poslovala, a čista dobit joj je premašila 2,5 milijardi tolara (oko 65 milijuna kuna). Grupacija u 2000. godini očekuje dobit nešto veću od 3,7 milijardi tolara, i konsolidirani prihod iz prodaje od 200 milijardi tolara ponajprije zahvaljujući razvoju maloprodajne mreže u Sloveniji, Hrvatskoj i BiH. Tijekom ove godine Mercator bi trebao u Sarajevu otvoriti svoja dva prodajna centra čija vrijednost doseže 21 milijun njemačkih maraka. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙