NEW YORK, 19. siječnja (Hina/Reuters) - Agresivne, svadljive dječake koji ometaju nastavu njihovi kolege i učitelji svrstavaju među omiljene u razredu, a tako i oni sami sebe doživljavaju.
NEW YORK, 19. siječnja (Hina/Reuters) - Agresivne, svadljive
dječake koji ometaju nastavu njihovi kolege i učitelji svrstavaju
među omiljene u razredu, a tako i oni sami sebe doživljavaju. #L#
"Roditelji misle kako su njihova djeca nedužna, društvena i naivna,
ali ona mogu biti jednako zla i zlobna kao odrasli... koji se često
vrlo uspješno služe agresijom u međusobnom natjecanju. A dio takvog
ponašanja potječe još iz učionice", ističe voditelj istraživanja
dr. Philip Rodkin, psiholog sa Sveučilišta "Duke" u Sjevernoj
Carolini.
Rodkin i njegovi kolege ispitali su 452 učenika četvrtih, petih i
šestih razreda iz različitih sredina na području Chicaga i Sjeverne
Caroline. Svi učenici i učitelji ispunili su povjerljive upitnike,
a ispitivalo se mišljenje pojedinog razreda o društveno
prihvatljivim, odnosno neprihvatljivim osobinama dječaka koji su
ocjenjivani po statusu i ponašanju, uključujući popularnost,
agresivnost, fizičke sposobnosti i uspjeh u nastavi,
sramežljivost, ulogu u društvu, izgled, ometanje nastave i to
koliko je tko "cool".
Istraživači su potvrdili da su među najpopularnijom djecom u svakom
razredu i "uzorni dječaci" - društveni, marljivi učenici
raspoloženi za suradnju - ali i "zločesti" - oni koji stvaraju
najveće nevolje i koji čine trećinu najpopularnije djece u
istraživanju. Osim toga, pokazalo se da se mišljenja učitelja i
učenika uglavnom se poklapaju.
"Začudilo me što su neki od najpopularnijih i najdominantnijih
dječaka bili najagresivnija, doista zločesta djeca", kazao je
Rodkin. "Pomislili biste da su popularna umjereno agresivna djeca -
jer mislim da agresija, ako se vješto koristi, djeci i odraslima
često može donijeti ono što žele. No snaga agresivnosti popularne
djece me iznenadila. Oni su sami govorili: 'Da, stvarno sam omiljen
i zločest k'o vrag!"
Rodkin je kazao kako ćemo ovakvo stvaranje dojma o sebi te odabir
načina ponašanja među dječacima lakše razumijeti ako ne zaboravimo
da se atmosfera u razredu ne stvara u vakuumu: "Dječje društvo u
razredu na neki način odražava društvo odraslih u kojemu vrste
ponašanja koje donose društveni status i uspjeh mogu biti i
pozitivne i negativne."
(Hina) car dgk