FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ROMSKA DJECA ŽRTVE ŠKOLSKE DISKRIMINACIJE U SREDIŠNJOJ EUROPI

BUDIMPEŠTA, 5. prosinca (Hina/AFP) - Trećina romske djece u Europi uopće ne pohađa školu, a ostala su uglavnom u razredima za mentalno hendikepirane, ili napuštaju školu prije 15. godine, pokazuje istraživanje provedeno u četiri zemlje središnje Europe koje zagovara integraciju romske djece u klasične školske sustave iz kojih su ona uglavnom isključena.
BUDIMPEŠTA, 5. prosinca (Hina/AFP) - Trećina romske djece u Europi uopće ne pohađa školu, a ostala su uglavnom u razredima za mentalno hendikepirane, ili napuštaju školu prije 15. godine, pokazuje istraživanje provedeno u četiri zemlje središnje Europe koje zagovara integraciju romske djece u klasične školske sustave iz kojih su ona uglavnom isključena.#L# Istraživanje početo prije dvije godine pokazalo je da 68 posto romske djece u normalnim razredima ima, nakon prve dvije godine osnovne škole, jednake ili bolje rezultate od neromske djece, ali su ipak upućena u razrede za mentalno hendikepirane. "Očekuje se da oni neće uspjeti i to postaje proročanstvo koje se obistinjuje", ocijenila je Susan Rona, direktorica međunarodne inicijative "Specijalne škole korak po korak" koja je istraživanja provela u Bugarskoj, Češkoj, Mađarskoj i Slovačkoj. Specijalnu školu korak po korak djelomično financira američki milijarder George Soros, a njome se kani romsku djecu uključiti u normalni školski sustav. Novi školski sustav je pokrenut na 16 mjesta u četiri zemlje i uključuje specifično obrazovanje nastavnika u razvoju male djece, suočavanje s predrasudama i uključivanje roditelja. Prema riječima Susan Rone 75 posto romske djece središnje Europe smješteno je u razrede za mentalno hendikepirane. "Djeca u tim razredima nauče jedva polovicu onoga što bi naučila u normalnim razredima", objasnila je ona. (Hina) tm rt

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙