BUDIMPEŠTA, 5. prosinca (Hina/AFP) - Trećina romske djece u Europi uopće ne pohađa školu, a ostala su uglavnom u razredima za mentalno hendikepirane, ili napuštaju školu prije 15. godine, pokazuje istraživanje provedeno u četiri
zemlje središnje Europe koje zagovara integraciju romske djece u klasične školske sustave iz kojih su ona uglavnom isključena.
BUDIMPEŠTA, 5. prosinca (Hina/AFP) - Trećina romske djece u Europi
uopće ne pohađa školu, a ostala su uglavnom u razredima za mentalno
hendikepirane, ili napuštaju školu prije 15. godine, pokazuje
istraživanje provedeno u četiri zemlje središnje Europe koje
zagovara integraciju romske djece u klasične školske sustave iz
kojih su ona uglavnom isključena.#L#
Istraživanje početo prije dvije godine pokazalo je da 68 posto
romske djece u normalnim razredima ima, nakon prve dvije godine
osnovne škole, jednake ili bolje rezultate od neromske djece, ali
su ipak upućena u razrede za mentalno hendikepirane.
"Očekuje se da oni neće uspjeti i to postaje proročanstvo koje se
obistinjuje", ocijenila je Susan Rona, direktorica međunarodne
inicijative "Specijalne škole korak po korak" koja je istraživanja
provela u Bugarskoj, Češkoj, Mađarskoj i Slovačkoj.
Specijalnu školu korak po korak djelomično financira američki
milijarder George Soros, a njome se kani romsku djecu uključiti u
normalni školski sustav.
Novi školski sustav je pokrenut na 16 mjesta u četiri zemlje i
uključuje specifično obrazovanje nastavnika u razvoju male djece,
suočavanje s predrasudama i uključivanje roditelja.
Prema riječima Susan Rone 75 posto romske djece središnje Europe
smješteno je u razrede za mentalno hendikepirane.
"Djeca u tim razredima nauče jedva polovicu onoga što bi naučila u
normalnim razredima", objasnila je ona.
(Hina) tm rt