ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) potpisale su danas s tvrtkama TŽV Gredelj, te Đuro Đaković VMK, ugovore o popravku i modernizaciji 38 putničkih, te 130 teretnih vagona, a ukupna vrijednost tih ugovora iznosi oko
100 milijuna kuna.
ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) potpisale su
danas s tvrtkama TŽV Gredelj, te Đuro Đaković VMK, ugovore o
popravku i modernizaciji 38 putničkih, te 130 teretnih vagona, a
ukupna vrijednost tih ugovora iznosi oko 100 milijuna kuna.#L#
Ugovor sa zagrebačkom Tvornicom željezničkih vozila (TŽV) Gredelj
vrijedan je 84,5 milijuna kuna i odnosi se na popravak i obnovu 26
vagona drugog, te 12 vagona prvog razreda. Vagoni bi trebali biti
obnovljeni po europskim standardima i klimatizirani, s mogućnošću
maksimalne brzine do 160 kilometara na sat. Kako ističu iz HŽ-a,
očekuje se da će cjelokupan posao biti gotov u svibnju 2003. godine.
Trenutačno u HŽ-u imaju svega 15 vagona tog ranga.
Ugovor sa slavonskobrodskom Tvornicom vozila i metalnih
konstrukcija Đuro Đaković VMK ukupno je vrijedan 15,5 milijuna
kuna, a odnosi se na obnovu 130 zastarjelih teretnih vagona. Stare
vagone sa drvenom oplatom i malim nefunkcionalnim vratima, ta će
tvrtka preurediti u moderne vagone sa aluminijskim sanducima,
odnosno u vagone s pomičnim ceradama. Planirano je kako će se taj
posao realizirati u roku od godinu dana. Iz Đure Đakovića napominju
da je to samo prvi dio od velikog posla koji će ta tvornica raditi za
HŽ, naime planira se obnova ukupno 950 teretnih vagona.
HŽ ima naslijeđeni vozni park od 11500 teretnih vagona koji je
potrebno bolje strukturirati, odnosno prilagoditi sadašnjim
potrebama, rekao je predsjednik Uprave HŽ-a Marijan Drempetić.
Tako bi HŽ 2005. godine trebao imati 4500 teretnih vagona
namijenjenih teretima koji se prevoze u sadašnjim okolnostima, a HŽ
uz rekonstrukcije i popravak starih, namjerava nabaviti i oko 700
novih teretnih vagona. To bi HŽ-u trebalo donijeti rast u prijevozu
tereta od najmanje pet posto godišnje.
Dijelovi i materijal za popravak vagona nabavljaju se sredstvima iz
kredita Svjetske banke, a prilika je to domaćoj industriji da kroz
taj posao stekne određene reference, odnosno da se ožive
gospodarski kapaciteti, rekao je Drempetić.
(Hina) ggr ds