ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Dugoročna poslovna orijentacija Hrvatskih željeznica (HŽ) je izgradnja moderne infrastrukture na hrvatskim dionicama paneuropskih koridora, nabava prijevoznih sredstava visokih standarda i uspostava
moderne organizacije koja će pružiti kvalitetnu i brzu uslugu.
ZAGREB, 5. listopada (Hina) - Dugoročna poslovna orijentacija
Hrvatskih željeznica (HŽ) je izgradnja moderne infrastrukture na
hrvatskim dionicama paneuropskih koridora, nabava prijevoznih
sredstava visokih standarda i uspostava moderne organizacije koja
će pružiti kvalitetnu i brzu uslugu.#L#
Jedan je to od zaključaka sa okruglog stola "Hrvatske željeznice u
21. stoljeću", koji je održan danas u sklopu proslave Dana HŽ-e.
Važnost restrukturiranja i modernizacije HŽ-a, kao generatora
ukupnog gospodarskog razvoja na okruglom stolu su istaknuli i
ministara pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek, te potpredsjednik
Vlade Slavko Linić. Kazali su kako će država kao vlasnik preuzeti
svoj dio odgovornosti da se ambiciozni plan "uzleta" HŽ provede na
korist same tvrtke i ukupnog gospodarstva.
Razvojni programi HŽ-a inicirat će gospodarske aktivnosti te
pridonijeti razvoju željezničkih i ostalih industrija, kazao je
predsjednik uprave HŽ-a Marijan Drempetić.
Problemi HŽ-a iz prošlosti očituju se u slabljenju željeznice kao
sustava. Ti se problemi konkretno očituju u zaostajanju u
ulaganjima koja su posljednjih deset godina bila za 90 milijuna
dolara manja od amortizacije, zaostajanja u ciklusu remonta,
zastarjelom prijevoznom parku, višku radne snage itd., istaknuto
je na okruglom stolu.
Zbog svih tih problema pokrenut je projekt modernizacije i
restrukturiranja koji je potpomognut osim sredstvima proračuna i
nizom kreditnih linija domaćih i inozemnih banaka, a trebao bi biti
okončan do 2003. godine, istaknuo je Drempetić.
Plan poslovanja HŽ-a u razdoblju od 2002. do 2006. godine predviđa
niz investicjiskih ulaganja koja su usmjerena na održavanje glavne
pružne mreže, modernizaciju signalizacije, informatizaciju,
rekonstrukciju prijevoznih kapaciteta kao i nabavu novih itd.
Kako je istaknuto na okruglom stolu, glavna ulaganja u
infrastrukturu usmjerena su na panerupski koridor koji među
ostalim uključuje modernizaciju željezničke pruge Botovo-Zagreb-
Rijeka, pruge Savski Marof-Zagreb-Tovarnik i dr.
Uspješnost projekta važna je za brojne domaće kompanije koje već
rade ili će se u budućnosti uključiti i suradnju sa HŽ. Takva
stajališta istaknuli su predstavnici Holdinga Đuro Đaković, Končar
Elektroindustrije, Luke Rijeka, TŽV Gredelja i dr.
Većina spomenutih tvrtki već ima ugovorene poslove sa HŽ koji im
osiguravaju zaposlenost, kao i etabliranje za buduće poslove ne
samo na domaćem tržištu.
Predstavnici sindikata, pak, istaknuli su kako je osim investicija
i modernizacija, važno ulagati i u ljude, pa se stoga nadaju da će se
budući odnosi sindikata i poslovodstva temeljiti na partnerstvu.
(Hina) mku ds