NEW YORK, 18. rujna (Hina/Reuters) - Budući da ih je teško zaboraviti, iznenađenja nam pomažu u učenju. Znanstvenici su otkrili područje mozga koje je uključeno u proces učenja na temelju iznenađenja.
NEW YORK, 18. rujna (Hina/Reuters) - Budući da ih je teško
zaboraviti, iznenađenja nam pomažu u učenju. Znanstvenici su
otkrili područje mozga koje je uključeno u proces učenja na temelju
iznenađenja. #L#
Skupina znanstvenika pod vodstvom dr. Paula Fletchera sa
sveučilišta Cambridge u Velikoj Britaniji, promatrala je aktivnost
mozga u skupini dobrovoljaca koji su sudjelovali u simulacijskoj
vježbi. Sudionici su se pretvarali da rade u farmaceutskoj tvrtki i
morali su predvidjeti da li bi neki izmišljen lijek izazvao
zamišljen sindrom.
U članku objavljenom u online izdanju časopisa "Nature
Neuroscience", Fletcher i njegovi suradnici pišu kako se aktivnost
u području mozga nazvanom dorsolateralni prefrontalni korteks
mijenja ovisno o tome jesu li se ispitanici iznenadili tijekom
eksperimenta.
U prvoj fazi studije, dok ispitanici nisu znali kako djeluju
određeni lijekovi, testovi su pokazivali visoku razinu aktivnosti
u tom dijelu mozga. Budući da su ispitanici znali sve više o
djelovanju lijekova, rezultati ih više nisu čudili, a aktivnost u
dorsolateralnom prefrontalnom korteksu sve se više smanjivala.
No, u kasnijim fazama to je područje postalo aktivnije kad su
sudionike iznenadili neočekivani odgovori.
Studija, tvrde istraživači, podupire teoriju da je
nepredvidljivost temelj učenja.
(Hina) dgk dgk