ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Djeca koja uče čitati i pisati na engleskom sporije svladavaju svoj jezik od druge djece u Europi, pokazalo je najnovije istraživanje.
ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Djeca koja uče čitati i pisati na
engleskom sporije svladavaju svoj jezik od druge djece u Europi,
pokazalo je najnovije istraživanje. #L#
Znanstvenici sa sveučilišta Dundee usporedili su pismenost u
osnovnim školama u Škotskoj s pismenošću djece u 14 zemalja i to je
prvi projekt koji je usporedio elemente uključene u učenje
engleskog s toliko drugih europskih jezika, prenosi BBC.
Istraživači su otkrili da djeca u ostalim zemljama osnove
pismenosti svladavaju u roku od godinu dana ili manje. No, malim je
Škotima trebalo dvije do tri godine da dosegnu istu razinu
pismenosti.
Djeca u većini zemalja znala su pročitati 90 posto izabranih
riječi. No djeca u Škotskoj znala su pročitati samo 30 posto nakon
prvog i 70 posto nakon drugog razreda.
Problema su imali i mali Francuzi, Portugalci i Danci, ali ne
toliko.
Voditelj projekta, profesor Philip Seymour objasnio je na
konferenciji Britanskoga znanstvenog društva koja se održava u
Glasgowu, da bi razlog mogla biti složena pravopisna pravila i
struktura sloga.
Seymour je napomenuo da su nužna dodatna istraživanja kojima bi se
ispitalo moraju li djeca ranije početi učiti.
"Svladavanje temelja pismenosti očito teče mnogo sporije u
engleskom nego u ostalim europskim jezicima", rekao je. "Ta je
sporost donekle povezana s dobi u kojoj djeca kreću u školu i
nastavnim metodama. Ipak, glavni su razlog vjerojatno lingvistika
i teškoće koje uzrokuje složena struktura sloga i nedosljednost
pravopisnih pravila u engleskom."
Studija je u svakoj zemlji obuhvatila između 30 i 70 djece.
(Hina) dgk dgk