IT-US-globalizacija-Politika-Gospodarstvo/poslovanje/financije IT-29.VIII-LA STAMPA- MCDONALDIZACIJA INDIJE ITALIJALA STAMPA29. VIII. 2001.Indijski čaj s okusom coca-cole"U nekadašnjim su se ratovima države međusobno zaposjedale. U
ovim suvremenim, gdje je propaganda zauzela mjesto topova, to čine proizvodi. Stoga vijest treba čitati ovako: Coca-Cola je napravila invaziju na Indiju. U smislu da je zamijenila čaj u svakodnevnoj uporabi u obiteljima. Prva je reakcija nevjerica, jer je čaj za Indiju ono što je vino za Liguriju. No izvor vijesti je BBC, po definiciji 'vjerodostojan', barem dok ne otkrijemo da je Coca-Cola i njega zaposjela. Čitatelji koji su putovali onuda sjetit će se da je jedan do simbola (bivših) Indije opsesivni napjev 'thai-thai' kojega su ulični prodavači vrućeg napitka izgovarali na željezničkim stanicama. Što će sada vikati, 'enjoy Coke'? Budući povjesničari po tom će događaju odrediti kraj engleskog i početak američkog kolonijalizma, na isti dan kada McDonald's najavljuje otvaranje još stotinu hramova masti u Pekingu i okolici. Mladi iz pokreta 'no global' imaju dva načina za suprotstaviti se tom lošem običaju. Mogu ići na istok razbijati automate za prodaju plutokratskih napitaka. To će biti od slabe koristi, mada će uvijek
ITALIJA
LA STAMPA
29. VIII. 2001.
Indijski čaj s okusom coca-cole
"U nekadašnjim su se ratovima države međusobno zaposjedale. U ovim
suvremenim, gdje je propaganda zauzela mjesto topova, to čine
proizvodi. Stoga vijest treba čitati ovako: Coca-Cola je napravila
invaziju na Indiju. U smislu da je zamijenila čaj u svakodnevnoj
uporabi u obiteljima. Prva je reakcija nevjerica, jer je čaj za
Indiju ono što je vino za Liguriju. No izvor vijesti je BBC, po
definiciji 'vjerodostojan', barem dok ne otkrijemo da je Coca-Cola
i njega zaposjela. Čitatelji koji su putovali onuda sjetit će se da
je jedan do simbola (bivših) Indije opsesivni napjev 'thai-thai'
kojega su ulični prodavači vrućeg napitka izgovarali na
željezničkim stanicama. Što će sada vikati, 'enjoy Coke'? Budući
povjesničari po tom će događaju odrediti kraj engleskog i početak
američkog kolonijalizma, na isti dan kada McDonald's najavljuje
otvaranje još stotinu hramova masti u Pekingu i okolici. Mladi iz
pokreta 'no global' imaju dva načina za suprotstaviti se tom lošem
običaju. Mogu ići na istok razbijati automate za prodaju
plutokratskih napitaka. To će biti od slabe koristi, mada će uvijek
naći nekakvog Casarinija spremnog opravdati ih. Ili pak mogu
prihvatiti tržište te i oni ući na njega, slamajući konačno
multinacionalne bizone kvalitetnim lokalnim inicijativama.
Slobodna limunada u slobodnoj Coli!", piše Massimo Gramellini.