UMAG, 20. srpnja (Hina) - Unatoč dobrim podacima o porastu broja turista i ostvarenih noćenja od 8 do 10 posto financijski pokazatelji vrlo su loši, čemu su glavni razlozi precijenjena kuna i slaba turistička potrošnja, upozoreno je
na današnjoj sjednici Predsjedništva Hrvatske udruge hotelijera i restoratera (HUH).
UMAG, 20. srpnja (Hina) - Unatoč dobrim podacima o porastu broja
turista i ostvarenih noćenja od 8 do 10 posto financijski
pokazatelji vrlo su loši, čemu su glavni razlozi precijenjena kuna
i slaba turistička potrošnja, upozoreno je na današnjoj sjednici
Predsjedništva Hrvatske udruge hotelijera i restoratera
(HUH).#L#
Po ocjeni predsjednika HUH-a Ivana Šorića potrošnja turista je
ispod svih razina očekivanja hotelijera, ugostitelja , privatnih
domaćinstava i trgovaca.
S nepovoljnim tečaja kune prema njemačkoj marci, prema kojem je
kuna od veljače do danas ojačala za oko 8 posto, i uz postojeću stopu
inflacije, Hrvatska je postala skupa turistička destinacija na
štetu kako turista tako i hotelijera. Stoga će hotelijeri ovakvim
nerealnim tečajem izgubiti sve ono što su dobili na račun nulte
stope PDV-a za organizirani turizam, upozorio je Šorić.
Potpredsjednik HUH-a i direktor porečke Rivijere Franko Palma na
primjeru ove turističke tvrtke ustvrdio je kako će Rivijera unatoč
17-postotnom većem broju noćenja od lanjskog ostvariti svega 6
posto veći financijski promet. Po njegovoj tvrdnji Rivijera će
upravo iz tog razloga izgubiti 16 milijuna kuna, onoliko koliko joj
je donijela nulta stopa PDV-a za organizirani turizam.
Palma nadalje drži kako uz nerealan tečaj kune u odnosu na marku
uzroke niske izvanpansionske potrošnje valja tražiti i u strukturi
gostiju koja se nije promijenila u korist većih potrošača. Stoga
drži kako će daljnje održavanje ovakvog, kako je rekao "nerealnog
tečaja kune u odnose na marku", u cijelosti srušiti sve pozitivne
efekte nulte stope PDV-a za organizirani turizam.
Govoreći o pripremama za slijedeću turističku sezonu predsjednik
HUH-a Ivan Šorić istaknuo je kako su sve veće hotelsko-turističke
tvrtke već donijele strategiju prodaje za iduću godinu, pa i cijene
prodaje koje su izražene u eurima poput ostalih konkurentskih
zemalja. Šorić je ujedno svjestan činjenice kako će ovogodišnja
turistička sezona polučiti negativne efekte iduće turističke
sezone a skupoća izvanpansionske potrošnje, smatra on, neminovno
će odvesti dio gostiju u druge jeftinije turističke destinacije
poput Turske i Tunisa.
(Hina) spd ds