FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDLAŽU SE SUDSKE PRISTOJBE I ZA USTAVNI SUD

ZAGREB, 17. lipnja (Hina)- Nacrt Ustavnog zakona o Ustavnom sudu o kojem će se raspravljati na slijedećoj saborskoj sjednici, za razliku od drugih ustavnih promjena, mogao bi proći u punoj suglasnosti koalicijske većine i oporbe, koja je postignuta već prilikom prve faze inicijative da se pristupi promjeni Ustavnog zakona o Ustavnom sudu.
ZAGREB, 17. lipnja (Hina)- Nacrt Ustavnog zakona o Ustavnom sudu o kojem će se raspravljati na slijedećoj saborskoj sjednici, za razliku od drugih ustavnih promjena, mogao bi proći u punoj suglasnosti koalicijske većine i oporbe, koja je postignuta već prilikom prve faze inicijative da se pristupi promjeni Ustavnog zakona o Ustavnom sudu.#L# Što veća suglasnost oko promjene nekog ustavnog akta osobito je važna za posljednju fazu usvajanja prijedloga ustavnog zakona kada je potrebna dvotrećinska većina od 101 glasa. Ustavni zakon o Ustavnom sudu mijenja se zbog usklađivanja s promjenom Ustava kada je povećan broja sudaca Ustavnog suda s 11 na 13 i način njihova izbora, Ustavnom sudu proširena je nadležnost, a neke su promjene vezane uz ukidanje Županijskog doma. Preciziraju se i neke odredbe važećeg Ustavnog zakona koje su zbog svoje nedorečenosti otežavale provedbu tog Ustavnog zakona. Ustavni sud ubuduće će moći ocjenjivati ustavnost zakona i drugog propisa i godinu dana nakon što su prestali važiti, i donijeti odluku o njihovoj neustavnosti ako utvrdi da nisu bili ustavni. Pojačava se ustavna zaštita prava na lokalnu samoupravu jer će Ustavni sud odlučivati o ustavnim tužbama protiv odluka državnih tijela i tijela jedinica lokalne i područne samouprave kada su tim odlukama povrijeđene temeljne ljudska prava i slobode ali i pravo na Ustavom zajamčenu lokalnu samoupravu. A tijela lokalne samouprave imat će povlašten položaj u osporavanja neustavnih zakona koji se odnose na lokalnu samoupravu. Takve njihove zahtjeve Ustavni sud morat će riješiti odmah, odnosno u roku od 30 dana. Novost je i da će Ustavni sud pratiti ostvarivanje ustavnosti i zakonitosti i o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti mora izvještavati Sabor. Zbog prestanka rada Županijskog doma suci će se protiv odluka Državnog sudbenog vijeća o razrješenju ubuduće žaliti Ustavnom sudu. Razrađeno je i postupanje Ustavnog suda u skladu s promjenama Ustava vezanih uz dužu spriječenost predsjednika Republike da obavlja svoju dužnost, i uvodi rok od godinu dana u kojem Ustavni sudu mora donijeti odluku o odgovornosti predsjednika Republike za provedbu Ustava, ako takav postupak pokrene dvotrećinska većina saborskih zastupnika. U odnosu na inicijativu za promjenu Ustavnog zakona o Ustavnom sudu potpuna su novost u prijedlogu Nacrta sudske pristojbe. Do sada je naime, ustavno sudovanje bilo besplatno i stranke nisu plaćale nikakve pristojbe. Kolike će pristojbe biti znat će se tek kada o ustavnosudskim pristojbama bude donesen poseban zakona. Ideja o plaćanju pristojbi pojavila se u ranijim raspravama kao mogući odgovor na pretrpanost Ustavnog suda i stalni rast ustavnosudskih sporova, a ne zbog pukog punjena proračuna. Od 96 članaka važećeg Ustavnog zakona o Ustavnom sud mijenja se čak 53 članka, ali najveći dio samo zbog terminološkog usklađivanja jer je recimo ime Hrvatski državni sabor promijenjeno u Hrvatski sabor. (Hina) ggrb mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙