FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

EKOAUTOBUSI S POGONOM NA VODIK

ZAGREB, 13. lipnja (Hina) - U okviru europske kampanje za uvođenje čišćih i "zelenijih" oblika gradskog prijevoza u velikim gradovima, odnedavna su se na londonskim ulicama pojavili autobusi kojima kao pogonsko gorivo, umjesto "prljavog" dizela - služi vodik!
ZAGREB, 13. lipnja (Hina) - U okviru europske kampanje za uvođenje čišćih i "zelenijih" oblika gradskog prijevoza u velikim gradovima, odnedavna su se na londonskim ulicama pojavili autobusi kojima kao pogonsko gorivo, umjesto "prljavog" dizela - služi vodik! #L# Londonski zrak je u usporedbi s velikim europskim gradovima - najzagađeniji, stoji u zanimljivoj crtici 'Prvi autobusi s pogonom na vodik' koju je, pozivajući se na časopis 'Refocus', za 'Komunalni vjesnik' priredila Tea Malić. Europska kampanja dovela je tako na londonske ulice prve autobuse s pogonom na vodik, za sada doduše samo tri, ali za početak i to je nešto. Cijelim projektom trebalo bi se u Londonu, u gradski prijevoz, uključiti 27 takvih, kako ih nazivaju, "zelenih" autobusa. Osim u Londonu, slični će se "zeleni" autobusi pojaviti na prometnicama Stockholma, Amsterdama, Luksemburga, Hamburga, Stuttgarta, Barcelone i Porta. Pogonsko gorivo "eko-busa' je tlačeni (komprimirani) vodik koji ne onečišćuje zrak, vozni domet (akcioni radius) iznosi 240 kilometara, a kapacitet prijema putnika isti je kao i kod "klasičnih" autobusa s pogonom na benzin ili naftu. Isporuka kompletnog "zelenog" londonskog "voznog parka" ugovorena je za 2003. godinu, a poznata kompanija British Petroleum osigurati će postrojenja za punjenje vozila vodikom. Postrojenja su već dobila "svoj" naziv - po uzoru na benzinske postaje nazivaju se "vodikovim postajama". Nakon dvogodišnje eksperimentalne eksploatacije, očekuje se uključivanje u promet i većeg broja "zelenih" prometala. Šire prigradsko i međugradsko korištenje autobusa s pogonom na vodik ovisit će o uspostavi mreže "vodikovih postaja". Srednjeeuropski Zagreb, kao i toliko gradova bivše Austro-Ugarske Monarhije ima tu sreću da njegovim ulicama uglavnom klize električni tramvaji. Ima li "čišćeg" prijevoza? U tom pogledu ni "zeleni" londonski autobus ne može se mjeriti sa zagrebačkim električnim tramvajem! (Hina) ld ld

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙