FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FAO: MORSKO RIBARSTVO - NAJOPASNIJE ZANIMANJE NA SVIJETU

RIM/ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Više od 70 ljudi pogine svakoga dana ribareći na moru, što morsko ribarstvo vjerojatno čini najopasnijim zanimanjem na svijetu, navodi izvješće koje je objavila UN-ova Organizacija za hranu i poljoprivredu (FAO).
RIM/ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Više od 70 ljudi pogine svakoga dana ribareći na moru, što morsko ribarstvo vjerojatno čini najopasnijim zanimanjem na svijetu, navodi izvješće koje je objavila UN-ova Organizacija za hranu i poljoprivredu (FAO).#L# "Godišnji broj poginulih među ribarima, procijenjen na 24.000 na svjetskoj razini prema Međunarodnoj organizaciji rada, mogao bi biti bitno manji od stvarnih brojki jer samo ograničeni broj zemalja vodi točne podatke o broju poginulih u svojoj ribarskoj industriji", navodi se u izvješću objavljenom u petak u rimskom sjedištu FAO-a. Više od 97 posto od 15 milijuna ribara zaposlenih u svijetu radi na brodovima kraćim od 24 metra, što je daleko od veličine koju preporučuju međunarodne konvencije i smjernice, stoji u izvješću "Stanje u svjetskom ribarstvu i akvakulturi u 2000.", pripremljenom za sastanak ribarskog odbora FAO-a koji će se održati od 26. veljače do 2. ožujka u Rimu. Tamo gdje su priobalni ribolovni resursi iscrpljeni, ribari moraju raditi dalje od obale, često na dulja vremenska razdoblja, a nerijetko i u ribarskim brodovima izgrađenim za priobalno ribarenje i neprilagođenim propisima o sigurnosti. Među glavnim razlozima za učestalost fatalnih nesreća u izvješću se ističe činjenica da međunarodne pravne instrumente za sigurnost na moru tek treba ratificirati. Također se spominje odsustvo nacionalne pravne regulative, ili mehanizama provedbe tamo gdje ona postoji, manjak iskustva za ribarenje na otvorenom moru i manjak osnovnih pomoračkih znanja o navigaciji, prognozi vremena, sredstvima veze i sigurnosti na moru. "Mnogi od tih uzroka mogu se ispraviti i FAO je uključen u brojne takve aktivnosti u Karibima, Aziji i na Tihom oceanu", rekao je stručnjak FAO-a Jeremy Turner. U zemljama u razvoju, loše projektirani i građeni ribarski brodovi, manjak sigurnosne opreme i neprikladni, zastarjeli ili neprovedivi propisi glavni su uzrok smrtnih slučajeva. U samo jednoj noći, u studenom 1996., za vrijeme jakog ciklona nestalo je 1.400 ribara iz indijske države Andra Pradesh, zbog loših ribarskih brodova i neznanja o razmjerima prijeteće opasnosti. U razvijenim zemljama, ubrzani napredak u brodograđevnim i ribarskim tehnologijama i primjene strožih propisa nisu nužno vodili značajnijem smanjenju broja ljudskih žrtava. "Čini se da, kako plovila postaju sigurnija, tako kapetani brodova preuzimaju sve veći rizik u stalnom traganju za dobrim ulovom", naglašava se u izvješću. Na primjer, u SAD je stopa smrtnosti među ribarima 25 do 30 puta veća od nacionalnog prosjeka u drugim zanimanjima. U Italiji ta je stopa 21 puta veća od nacionalnog prosjeka, a u Australiji iznosi 143 na 100.000 u usporedbi s nacionalnim prosjekom od 8.1 na 100.000. U izvješću FAO-a kao dobar primjer ističe se Norveška koja je još godine 1981., kao jedna od prvih u svijetu, svojim ribarima ponudila tečajeve o sigurnosti. Druge nordijske zemlje slijedile su taj primjer, a posljednja je to učinila Finska prošle godine. (Hina) dh ii

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙