CHICAGO, 9. siječnja (Hina/Reuters) - Djeca koja za vrijeme jela gledaju televiziju, jedu manje voća i povrća te češće jedu pizzu i sendviče i piju pića s kofeinom, izvijestili su američki istraživači.
CHICAGO, 9. siječnja (Hina/Reuters) - Djeca koja za vrijeme jela
gledaju televiziju, jedu manje voća i povrća te češće jedu pizzu i
sendviče i piju pića s kofeinom, izvijestili su američki
istraživači. #L#
Izvješće sa sveučilišta Tufts u Bostonu temelji se na ispitivanju
prehrambenih navika 91 obitelji.
Katharine Coon, glavna autorica studije, ističe da mnogi faktori
mogu povezivati prehrambene navike i gledanje televizije, ali
pretpostavlja da velik utjecaj imaju sama televizija i hrana koju
reklamira.
Studiju je objavila Američka pedijatrijska akademija na web siteu
http://www.pediatrics.org.
Katherine Coon ima tri pretpostavke o tome što se događa.
"Prva je ta da često gledanje televizije znači i sklonost skretanju
pozornosti s jela. Takve su obitelji sklonije odabiru lakšeg
rješenja", rekla je.
"Može i ne mora biti slučajna podudarnost činjenica da televizija
promiče baš takvu prehrambenu kulturu, dok su voće i povrće više
povezani s obiteljskim večerama za stolom. Rijetko tko će usput
zgrabiti jabuku ili bananu, češće će to biti konzervirana hrana.
Tako televizija može biti pokazatelj obiteljske kulture", dodala
je Katharine Coon.
"Osim toga, večera pred televizorom češća je u obiteljima u kojima
je majka nižeg obrazovanja, odnosno koja je postigla lošije
rezultate na testu o kvaliteti hrane i bolestima", rekla je
znanstvenica dodajući da je gledanje televizije uz jelo učestalije
u obiteljima s jednim roditeljem.
"Zadnja je pretpostavka, a ta je možda i najjača, da sama televizija
ima generalizirajući učinak" te da reklame na televiziji utječu na
prehrambene navike u nekoj obitelji.
U studiji nije istankuto je li hrana u obiteljima koje su
sudjelovale u istraživanju bila donijeta iz restorana ili svježe
pripremljena.
"Obitelji koje isključuju televizor u vrijeme jela odvajaju obrok
od televizijskoga svijeta pa možemo reći da povlače granicu između
prehrambenih navika i kulture svoje obitelji i kulture koju promiče
televizija", zaključili su istraživači.
(Hina) dgk dgk