ZAGREB, 16. prosinca (Hina)- Monografija "Ivan Lozica" autorice povjesničarke umjetnosti Božene Kličinović predstavljena je danas u Glipoteci HAZU-a, koja je i nakladnik monografije.
ZAGREB, 16. prosinca (Hina)- Monografija "Ivan Lozica" autorice
povjesničarke umjetnosti Božene Kličinović predstavljena je danas
u Glipoteci HAZU-a, koja je i nakladnik monografije.#L#
Uz monografiju, u Glipoteci je postavljena izložba Lozičinih
skulptura i crteža kako bi se ponovno upozorilo na veličinu i
značenje toga vodećega hrvatskog kipara prve polovice 20.
stoljeća, kojega su talijanski fašisti strijeljali 1943. u rodnoj
Lumbardi na otoku Korčuli.
Lozica, rođen 1910., pohađao je klesarsku školu u Korčuli. Sa 16
godina dolazi u Zagreb i upisuje Akademiju likovnih umjetnosti
(1926.-1933.). Profesori su mu bili vodeći hrvatski kipari Robert
Frangeš Mihanović, Ivan Meštrović i Frano Kršinić. Nakon završene
akademije odlazi na usavršavanje u Pariz gdje se upoznaje s djelima
Rodina i Bourdella. Godine 1938. postaje Kršinićev asistent. Zbog
bolesti se 1942. vraća u Lumbardu, a godinu dana kasnije u 33.
godini život mu je nasilno prekinut.
Božena Kličinović izrazila je zadovoljsvo objavljenom
monografijom i danas otvorenom izložbom istaknuvši kako se
Lozičino djelo izdvaja po osebujnom stilu.
Lozica je u kratkom životu stvorio antologijska djela značajna u
razvoju hrvatskoga kiparstva, te je podsjetila da je to prva
Lozičina samostalna izložba nakon 1954.
Te mu je godine priređena retrospektiva u Modernoj galeriji u
Zagrebu. Danas otvorena izložba obuhvaća 23 skulpture i sedam
crteža, a cjelokupan opus sadrži 100 skulptura i 30 crteža.
Vrijednost je izložbe u tome što su djela odljevena u bronci, što je
garancija njihova trajnosti, a od 1950. postala su vlasništvo
Glipoteke HAZU-a.
Božena Kličinović napomenula je da će izložba poslužiti mladoj
generaciji da se upozna s tim značajnim opusom, koji je imao više
razvojnih faza.
Svjesni smo da je Lozica započeo veliko djelo koje je nažalost rano
prekinuto, ali njegov "Torzo" iz 1942. upućuje kako je riječ o
dragocjenom umjetniku čije se kiparstvo ne može povijesno
ograničiti, napomenula je autorica monografije.
(Hina) ta mc