FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IHT 12. XII. AMERIKANAC NA BALKANU?

US-BA-HR-YU-balkan-Kriminal/zakonodavstvo/pravosuđe-Kriminal-Nac. manjine i etn. zajednice-Ratovi IHT 12. XII. amerikanac na balkanu? SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE12. XII. 2002.I Amerika treba stabilnost na Balkanu"Dok je pažnja usredotočena na Irak, zanemaruju se manje dramatični interesi. To je štetno, jer postoji snažna veza između Balkana i rata protiv terorizma, kao i odnosa Amerike i njenih europskih saveznika. Stabilnost na Balkanu od ključne je važnosti za uspjeh u ratu protiv terorizma. Bez stabilnog političkog, gospodarskog i sigurnosnog okružja, ova regija će postati vakuum u kojem dominira organizirani zločin, siromaštvo potiče nelegalne i destabilizirajuće migracije u Europu i Ameriku, a teroristi će u njemu pronalaziti sigurno utočište. Takav bi razvoj stanja bio porazan za Balkan a za Ameriku bi predstavljao veliki politički neuspjeh. Štetu bi pretrpjeli i balkanski muslimani a trpjeli bi i američki odnošaji s muslimanima u cijelom svijetu. Balkan predstavlja i ispit za sposobnost Europske Unije i za razvoj novog tipa suradnje između Sjedinjenih Država i Europe, što bi na kraju moglo rezultirati novom shemom za buduću transatlantsku suradnju.
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 12. XII. 2002. I Amerika treba stabilnost na Balkanu "Dok je pažnja usredotočena na Irak, zanemaruju se manje dramatični interesi. To je štetno, jer postoji snažna veza između Balkana i rata protiv terorizma, kao i odnosa Amerike i njenih europskih saveznika. Stabilnost na Balkanu od ključne je važnosti za uspjeh u ratu protiv terorizma. Bez stabilnog političkog, gospodarskog i sigurnosnog okružja, ova regija će postati vakuum u kojem dominira organizirani zločin, siromaštvo potiče nelegalne i destabilizirajuće migracije u Europu i Ameriku, a teroristi će u njemu pronalaziti sigurno utočište. Takav bi razvoj stanja bio porazan za Balkan a za Ameriku bi predstavljao veliki politički neuspjeh. Štetu bi pretrpjeli i balkanski muslimani a trpjeli bi i američki odnošaji s muslimanima u cijelom svijetu. Balkan predstavlja i ispit za sposobnost Europske Unije i za razvoj novog tipa suradnje između Sjedinjenih Država i Europe, što bi na kraju moglo rezultirati novom shemom za buduću transatlantsku suradnju. Sudjelovanje SAD-a u regiji bilo je od iznimne važnosti 1990-tih, no danas je odgovornost u pogledu Balkana isključivo na leđima Europljana. Europska Unija pruža gospodarsku i tehničku pomoć ( u vrijednosti od 4.65 milijardi dolara do 2006. godine) i potiče političku, pravnu i društvenu reformu. U interesu je Amerike da potiče napore balkanskih država s ciljem provedbe promjena - posebice koristeći svoj utjecaj u NATO-u. Treba se pobrinuti da se ostvari stabilno sigurnosno stanje i treba predvoditi vojnu reformu - istodbno priznavajući i podupirući čelnu ulogu EU-a u određivanju standarda i pružanju pomoći. Ovo ne znači da Amerika Balkan može ostaviti u potpunosti na teret Europljanima. Ne znači niti to da se Sjedinjene Države trebaju odreći svojih principa ili interesa, u slučaju da se razlikuju od onih saveznika. SAD shvaća da, iako je nastavak uključenosti SAD-a na Balkanu nužan ako se želi ostvariti stabilnost koja će balkanske države potom učiniti produktivnim partnerima, postojeći problemi s kojima je suočen SAD znače kako je u interesu Sjedinjenih Država da preuzmu sporednu ulogu u rekonstrukciji Balkana. U toj regiji treba obaviti još mnogo posla. Glavni prioritet je uhititi i izručiti Haagu ratne zločince koji se još uvijek nalaze na slobodi, u regiji, posebice Radovana Karadžića i Ratka Mladića. I lokalne i međunarodne vlasti trebaju hitno provesti akciju protiv organiziranih političko - zločinačkih sindikata koji potkopavaju reforme i vladavinu zakona na čitavom Balkanu. Prijašnja iskustva u Bosni i na Kosovu pokazala su kako odlučna akcija koja cilja središta moći, pod kontrolom ilegalnih sindikata, daje rezultate. Kampanje protiv tih skupina u početku mogu predvoditi međunarodne snage, dok ih balkanske vlade ne budu bile u stanju provoditi same. Može se početi prvo u Bosni i na Kosovu, u kojima je autoritet međunarodnih institucija najveći, a zatim proširiti i na Srbiju, Crnu Goru, Makedoniju i Hrvatsku, u kojima bi uključenost međunarodne zajednice varirala prema potrebama lokalnih vlasti. Na Balkanu je od ključne važnosti i intenziviranje trgovine a zahtijeva nastavak reforme bankovnog sektora i ubrzanje privatizacije i restrukturiranja poduzetništava u vlasništvu države. Potrebne su i inicijative za razvoj privatnog sektora i zakonodavna i pravosudna reforma. Te reforme može se poduprijeti programima tehničke pomoći, koje bi financirali EU i Svjetska banka. Balkanski čelnici i međunarodna zajednica u regiji, koja je do sada djelovala neusklađeno i ad hoc, moraju zajednički poduprti standarde i odredbe procesa za stabilizaciju i pridruživanje EU-u i NATO-ovih Partnerstva za mir i Plana djelovanja za ostvarivanje članstva. Ti programi, zajednički, nude nužne standarde za udruživanje sa, i integraciju u Europu. Uvjetovanje međunarodne pomoći ostvarivanjem konkretnih ciljeva najbolji je način da se osigura to da složene i nepopularne, ali nužne, promjene budu ostvarene. Sjedinjene Države su u proteklih osam godina u Balkan uložile mnogo resursa, a ta se ulaganja sada počinju isplaćivati. Ovaj je projekt previše važan da bi ga se ostavilo nedovršenog", piše Edward C. Meyer, general i umirovljeni bivši šef štaba Vojske SAD-a, i predsjednik operativnog tima za Balkan pri Vijeću za međunarodne odnose.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙