ZAGREB, 28. studenoga (Hina)- Članovi zagrebačkog Gradskog poglavarstva danas su dali jamstvo Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj (HBOR) za dugoročni kredit trgovačkom društvu "Zagrebački električni tramvaj" za nabavku 70 novih
tramvaja.
ZAGREB, 28. studenoga (Hina)- Članovi zagrebačkog Gradskog
poglavarstva danas su dali jamstvo Hrvatskoj banci za obnovu i
razvoj (HBOR) za dugoročni kredit trgovačkom društvu "Zagrebački
električni tramvaj" za nabavku 70 novih tramvaja. #L#
Prve nove tramvaje na zagrebačkim ulicama možemo očekivati za dvije
godine, kazao je pročelnik Gradskog ureda za gospodarstvo Ladislav
Prežigalo na današnjoj sjednici Poglavarstva.
"Najprije će biti dovršeno 30, a do 2006. i svih 70 tramvaja",
najavio je dodajući da te rokove treba još definirati ugovorom.
Dugoročni kredit iznosi 111,9 milijuna eura, a s naknadom za obradu
kredita, interkalarnim i redovnim kamatama ukupno će doseći iznos
od 150 milijuna eura s rokom vraćanja od 10 godina počevši s
otplatom od 31. prosinca 2006. Novac za povrat kredita treba se
osigurati kroz gradski proračun za razdoblje povrata (od 2002. do
2016).
Tramvaje će proizvesti domaće tvrtke okupljene u konzorciju
Crotram: "Končar-inženjering za energetiku i transport" kao
voditelj konzorcija, "Đuro Đaković", "Gredelj" i mali kooperanti.
Prežigalo je potsjetio da je natječaj raspisan krajem 2001. tijekom
kojega je Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odustala od
financiranja projekta jer je sudjelovanje u natječaju omogućeno
domaćem proizvođaču tramvaja što po kriterijima nabave Europske
banke ne bi bilo moguće. Natječaj je produžen, a od tri ponude
(talijanskog Ansaldobreda, austrijskog Siemensa SPG i Crotrama)
izabran je Crotram. Zagrebačka banka koja je već bila u kombinaciji
s EBRD-om je izrazila spremnost da ostane u projektu.
Zamjenik gradonačelnice Milan Bandić je ocijenio da je gradnja 70
niskopodnih tramvaja u domaćem Crotramu najznačajnija investicija
u metalnoj i eklektro industriji, ne samo u Zagrebu, nego i u
Hrvatskoj čime su velike tvrtke osigurale posao u slijedećih pet
godina.
"To je poruka svim skepticima koji su svojatali projekt i
izražavali sumnju da posao neće dobiti domaća tvrtka i poruka
metalcima da budu strpljivi i da će kroz ovakve projekte za njih
doći bolji dani", rekao je Bandić.
Nabavka novih tramvaja potrebna je i zbog starosti voznog parka i
zbog proširenja tramvajskog prometa na linijama Dubrava - Dubec i
Jarun - Prečko, objasnio je Prežigalo.
(Hina) bdj sšh