ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Za razvoj trgovine potrebno je precizno regulirati uvjete za njezino obavljanje, moraju se osnažiti propisi koji se odnose na zaštitu potrošača, na uvjete koji se odnose na obavljanje trgovine
osjetljivim proizvodima te na fer tržišnu utakmicu.
ZAGREB, 22. studenoga (Hina) - Za razvoj trgovine potrebno je
precizno regulirati uvjete za njezino obavljanje, moraju se
osnažiti propisi koji se odnose na zaštitu potrošača, na uvjete
koji se odnose na obavljanje trgovine osjetljivim proizvodima te na
fer tržišnu utakmicu.#L#
U tom smislu, hrvatska Vlada raspravlja o donošenju novog zakona o
zaštiti potrošača, a u pripremi su i izmjene Zakona o trgovini. Sve
su to djelatnosti kojima se nastoje poboljšati uvjeti u trgovini te
ih učiniti transparentnim.
Istaknuo je to ministar gospodarstva Ljubo Jurčić na današnjem
stručnom skupu trgovaca "Magros 2002" o "Smjernicama razvoja
maloprodaje u Hrvatskoj" u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
Pomoćnica ministra gospodarstva Olgica Spevec kazala je kako je
nužno stvoriti efikasnu trgovinu u Hrvatskoj, takvu koja će
zadovoljiti potrebe hrvatskog potrošača kako ne bi išao u kupovinu
izvan granica. Dodala je kako je za razvoj trgovine značajno njeno
povezivanje ili suradnja s proizvodnjom.
Trgovina je u Hrvatskoj jedna od rijetkih djelatnosti, kazala je
Spevec, koja bilježi rast zaposlenih. Naime, podaci za prvih šest
mjeseci pokazuju kako je u trgovini broj zaposlenih premašio 200
tisuća, što je porast od 13,5 posto u odnosu na isto lanjsko
razdoblje. Za gotovo isti postotak, gledano kroz osam mjeseci ove
godine u usporedbi s istim lanjskim razdobljem, zabilježeno je
povećanje prometa. Primjetan je također i porast broja
prodavaonica kod pravnih osoba, a i u obrtništvu.
Hrvatska trgovina, mišljenja je Spevec, najbrže je reagirala na
promjene koje su došle otvaranjem Hrvatske prema svijetu,
članstvom u Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO) te nakon
sklapanja ugovora o slobodnoj trgovini i posebice Sporazuma o
stabilizaciji i pridruživanju Hrvatske Europskoj uniji (EU).
Trgovina je danas pokretač nove proizvodnje, promotor gospodarske
aktivnosti i novog zapošljavanja te postaje djelatnost koja ima sve
važniji udio u ukupnom bruto domaćem proizvodu, čulo se na skupu.
Ravnatelj Udruge poslodavaca trgovine pri Hrvatskoj udruzi
poslodavaca (HUP) Stipan Bilić kazao je kako je odsustvo nacionalne
strategije razvoja maloprodaje stvorilo uvjete i otvorilo prostor
za ulazak multinacionalnih trgovačkih lanaca koji imaju trend
ekspanzije pa naša maloprodaja osigurava prostor za ekspanziju na
našem tržištu.
Stoga je važno, napomenuo je Bilić, donošenje državne politike za
trgovinu kao gospodarsku djelatnost, kako bi svi sudionici i
poslodavci imali uporište i znali državno opredjeljenje koje je
oslonac kod donošenja poslovnih i razvojnih odluka.
(Hina) tp ds