ZAGREB, 19. studenoga (Hina) - Hrvatske putničke agencije, nakon dobre ovogodišnje ljetne turističke sezone u kojoj su ostvarile i do 15 posto veći financijski promet nego lani, tijekom ove jeseni bilježe i do 50 postotni porast
prodaje zimskih aranžmana u odnosu na prošlu jesen.
ZAGREB, 19. studenoga (Hina) - Hrvatske putničke agencije, nakon
dobre ovogodišnje ljetne turističke sezone u kojoj su ostvarile i
do 15 posto veći financijski promet nego lani, tijekom ove jeseni
bilježe i do 50 postotni porast prodaje zimskih aranžmana u odnosu
na prošlu jesen.#L#
Po procjenama iznesenim na današnjoj konferenciji za novinare
Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), koja ima 166 članica,
očekuje se da će na godišnjoj razini ukupan broj skijaških noćenja
biti 10 do 15 posto veći nego lani.
U UHPA-i procjenjuju da će hrvatski skijaši za zimovanje u sezoni
2002/2003 potrošiti oko 50 milijuna eura.
Predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar veliki ovojesenski porast zanimanja
hrvatskih građana za skijanje i zimski odmor u inozemnim
destinacijama pojašnjava većim interesom skijaša za odmor preko
agencija što im je sigurnije i pouzdanije nego kada putuju
individualno. Pri tome, Pukšar napominje da je posebno veliki
porast za organizirano zimovanje iz Istre, sa Kvarnera i Dalmacije
čemu su, kako tumači, pogodovali i dobri financijski rezultati
ostvareni tijekom ljeta na Jadranu. Uz to, u većini austrijskih,
talijanskih, slovenskih i francuskih ski destinacija, kamo najviše
putuju hrvatski građani, nije bilo dizanja cijena nego su kod nekih
i niže nego lani, što također može biti razlogom većeg zanimanja.
Zime 2001/2002 iz Hrvatske je na skijanje u inozemstvo putovalo od
180 do 200 tisuća osoba, od kojih je 30 tisuća koristilo agencijske
aranžmane.
Direktorica UHPA-e Maja Stanić na današnjoj je konferenciji
predstavila i novi UHPA agencijski priručnik za 2003., u kojemu se
uz detaljan popis i kontakt adrese svih 166 članica UHPA-e daje i
sažetak propisa koji se primjenjuju u agencijskom poslovanju
domaćih i inozemnih agencija koje posluju u Hrvatskoj. Priručnik je
tiskan na engleskom jeziku, u 15 tisuća primjeraka, a distribuirat
će se na svim međunarodnim turističkim sajmovima gdje nastupa
Hrvatska kao i na stručnim seminarima i kongresima u Hrvatskoj i
svijetu.
(Hina) tam ds