FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HUP KRITIČKI O PRIJEDLOGU DRŽAVNOG PRORAČUN ZA 2003.

VINKOVCI/ZAGREB, 12. studenoga (Hina) - Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) smatra kako je ocjena prijedloga državnog proračuna za 2003. te ukupne fiskalne politike otežana jer su dostupni dokumenti nepotpuni i loše obrazloženi, a postoji i nesklad prezentiranih podataka s podacima iznesenim u izjavama dužnosnika Ministarstva financija.
VINKOVCI/ZAGREB, 12. studenoga (Hina) - Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) smatra kako je ocjena prijedloga državnog proračuna za 2003. te ukupne fiskalne politike otežana jer su dostupni dokumenti nepotpuni i loše obrazloženi, a postoji i nesklad prezentiranih podataka s podacima iznesenim u izjavama dužnosnika Ministarstva financija.#L# Iz HUP-a također napominje kako se stječe dojam da je proračun pod snažnim utjecajem političkih odnosa u vladajućoj koaliciji. Nedostaje analiza makroekonomskih pretpostavki na kojima se zasniva proračun, a bez toga projekcije ekonomske i financijske te fiskalne politike su konfuzne i neodređene. Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare u Vinkovcima na kojoj je ravnatelj HUP-a Željko Ivančević iznio ocjene Hrvatske udruge poslodavaca o prijedlogu državnog proračuna za iduću godinu. U HUP-u smatraju da nisu jasno prikazane različite razine države, posebno lokalna država. Podaci o deficitima središnje i opće države razlikuju se u pojedinim dokumentima te u izjavama dužnosnika Ministarstva financija. Tako se primjerice deficit središnje države u 2003. postavlja na 2,6 posto, a opće države na 4,5 post BDP-a. Isti se deficiti planiraju u iznosu 2,6 i 5,5 posto, dok se u izjavama postavljaju na 2,5 i 5,4 posto. Projekcije primitaka i izdataka državnog proračuna nisu ili su nedovoljno obrazložene, pa se ne može uvidjeti zašto se očekuje značajan rast, odnosno pad trošarina na pojedine proizvode, značajan rast prihoda od carina, značajan rast prihoda od doprinosa, relativno slab rast prihoda od PDV-a itd. Isto tako, nedostaje obrazloženje za predviđeno kretanje izdataka za plaće, te niza drugih značajnih izdataka. Nije obrazloženo jesu li ta predviđanja rezultat očekivanih ekonomskih kretanja, promjene zakona, politike restrukturiranja ili nekih drugih faktora. Stoga je teško procijeniti njihovu realnost, smatraju u HUP-u. Dostupne (polu)informacije, po ocjenama HUP-a, sugeriraju da se fiskalna politika predviđena za 2003., fiskalna prilagodba u vidu smanjenja deficita središnje i opće države te udjela javnih prihoda, rashoda i javnog duga u BDP-u, kreću u pravom smjeru, no intenzitet prilagodbe dosta je skroman. HUP zabrinjava snažan porast izdataka za subvencije, koje se prikazuju, kao jačanje razvojne komponente proračuna, što je dvojbeno. Stječe se dojam, smatraju u HUP-u, da je proračun pod snažnim utjecajem političkih odnosa u vladajućoj koaliciji. S obzirom na to, ni jača prilagodba, najavljena za 2004. i 2005. nije vjerodostojna. Najavljene promjene u poreznoj politici koje ne prati detaljna analiza razloga i očekivanih učinaka, odnosno koristi i troškova, smanjuje jednostavnost i transparentnost sustava i povećava troškove porezne administracije. Porezna politika prečesto se mijenja što uvodi stalnu neizvjesnost u uvjete poslovanja poduzetnika. Sve brojnije olakšice i izuzeci, po ocjenama HUP-a, narušavaju jednakost uvjeta poslovanja, što šteti poduzetničkoj klimi i dugoročno vodi manjim stopama rasta. (Hina) pp/ds ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙