FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POVREMENA KONZUMACIJA ALKOHOLA NE UTJEČE NA PAMĆENJE

NEW YORK, 31. listopada (Hina/Reuters) - Povremeni koktel ili čaša vina nisu povezani sa slabljenjem mentalnih sposobnosti, a kod žena koje ponekad popiju alkoholno piće primijećeno je čak i bolje pamćenje nego kod žena koje nikad ne piju, pokazuje nova studija.
NEW YORK, 31. listopada (Hina/Reuters) - Povremeni koktel ili čaša vina nisu povezani sa slabljenjem mentalnih sposobnosti, a kod žena koje ponekad popiju alkoholno piće primijećeno je čak i bolje pamćenje nego kod žena koje nikad ne piju, pokazuje nova studija. #L# "Rezultati studije pokazuju da povremena konzumacija alkohola tijekom dužeg razdoblja nije povezana s povećanjem rizika slabljenja kognitivnih sposobnosti kod muškaraca, a žene čak može zaštititi od slabljenja tih sposobnosti", kažu Constantine G. Lyketsos i njegovi kolege sa sveučilišta Johns Hopkins u Baltimoreu. Studija, koja je trajala 12 godina, obuhvatila je oko 1500 osoba starijih od 18 godina koje su podijeljene u 5 skupina na temelju vlastitih izjava o konzumiranju alkohola, a ispitanicima su testirane sposobnost pamćenja i druge kognitivne vještine. U svim skupinama s godinama je primijećeno slabljenje kognitivnih sposobnosti, bez obzira na količinu i učestalost konzumiranja alkohola, što se objašnjava neizbježnim utjecajem starenja. Međutim, među osobama koje uopće ne piju alkohol, a posebno među ženama, primijećeno je veće smanjenje kognitivnih sposobnosti. Kod muškaraca razlike nisu primijećene, napominju autori studije objavljene u najnovijem broju stručnog časopisa "American Journal of Epidemiology". Iz studije nije jasno zbog čega uzimanje alkohola čuva pamćenje kod žena, a istraživači upozoravaju na nedostatke studije, od kojih je jedan i taj da su neki ispitanici, a među njima i oni s kognitivnim problemima, preminuli prije završetka studije. (Hina) ljv dgk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙