FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FRANC-LE MONDE OD 22.10.02. UVODNIK O PROŠIRENJU EU-A

FR-DE-GB-BL-integracije-Diplomacija-Vlada-Organizacije/savezi franc-le monde od 22.10.02. uvodnik o proširenju eu-a FRANCUSKALE MONDE22.X.2002.Europa dvadeset petorice"Irsko 'da' otvara vrata proširenju Europske unije na dvanaest novih članova u 2004. i logičnoj i poželjnoj pomirbi kontinenta pedeset godina nakon njegove podjele. Referendum je poštedio Europu od velike krize i to je pohvalno. Pitanja oko kojih se petnaestorica ne slažu danas su odveć brojna, a proeuropsko raspoloženje mnogih sadašnjih vlada je preslabo, da ne kažemo negativno, da bismo se mogli nadati da će kriza iznjedriti bilo kakav europski zanos. Iz nje bi moglo proizići manje, a ne više Europe.Međutim, obzorje nipošto nije vedro. Petnaestorica se sada moraju dogovoriti o proračunskim uvjetima proširenja koje se, zanimljivo, mora provesti s istim proračunom. Ukratko, treba načiniti preraspodjelu novca iz Bruxellesa, što ponovno postavlja problem poljodjelskih troškova na koje odlazi 40 posto proračuna. Francuska je osamljena u svojoj nepopustljivoj želji da ništa ne mijenja do 2006., što bi moglo potkopati proračunsko pitanje na sljedećem susretu na vrhu u Kopenhagenu u prosincu.
FRANCUSKA LE MONDE 22.X.2002. Europa dvadeset petorice "Irsko 'da' otvara vrata proširenju Europske unije na dvanaest novih članova u 2004. i logičnoj i poželjnoj pomirbi kontinenta pedeset godina nakon njegove podjele. Referendum je poštedio Europu od velike krize i to je pohvalno. Pitanja oko kojih se petnaestorica ne slažu danas su odveć brojna, a proeuropsko raspoloženje mnogih sadašnjih vlada je preslabo, da ne kažemo negativno, da bismo se mogli nadati da će kriza iznjedriti bilo kakav europski zanos. Iz nje bi moglo proizići manje, a ne više Europe. Međutim, obzorje nipošto nije vedro. Petnaestorica se sada moraju dogovoriti o proračunskim uvjetima proširenja koje se, zanimljivo, mora provesti s istim proračunom. Ukratko, treba načiniti preraspodjelu novca iz Bruxellesa, što ponovno postavlja problem poljodjelskih troškova na koje odlazi 40 posto proračuna. Francuska je osamljena u svojoj nepopustljivoj želji da ništa ne mijenja do 2006., što bi moglo potkopati proračunsko pitanje na sljedećem susretu na vrhu u Kopenhagenu u prosincu. Nadalje, ako se svlada prva zapreka, dvadeset pet zemalja morat će odobriti proširenje, što najavljuje nove teške referendume. Oni će to lakše proći na istoku, u deset zemalja kandidata s brojnim seoskim stanovništvom, što pomoć poljodjelcima bude veća i što se manje bude razlikovala od pomoći koju primaju naši proizvođači u regiji Beauce ili u Bavarskoj. G. 2004., ako se sve dobro završi, deset kandidata moglo bi ući u Uniju. No doći će do drugih teškoća, budući da sustav odlučivanja s dvadeset petoricom koji je u prosincu 2000. bio izmijenjen u Nici, ne zadovoljava. Ne treba zaboraviti upozorenje Iraca koji su prvi put, prošle godine, odbili ratifikaciju zbog njegove pogubne zamršenosti i nemoći političara da ga jasno i jednostavno rastumače. Zato je rad Konventa za europski Ustav kojim predsjeda Valery Giscard d'Estaing iznimno važan. On treba omogućiti da se izgradi Europa koja će biti jasnija u svojim političkim i gospodarskim ciljevima, a ujedno uspješnija i jasnija u svom djelovanju i onemogućiti stalna sitna pogađanja svake godine i u svezi sa svim temama. Ustav mora biti jednostavan i odvažan u nakani da javnosti pomiri s Europom. U tom smislu možemo samo čestitati Joschki Fischeru, njemačkom vicekancelaru, ministru vanjskih poslova i vođi Zelenih u svojoj zemlji, što je odlučio da će osobno zastupati Saveznu Republiku u Konventu. To je veseo znak potvrđene europske sklonosti naših susjeda. Veliku Britaniju zastupa Peter Hain koji je vrlo blizak premijeru Tonyju Blairu. Francuska vlada pak još nije pokazala nikakvo zanimanje", piše u uvodniku lista.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙