HR-HFP-PRODAJA-Financijsko-poslovne usluge HFP: DO KRAJA GODINE NATJEČAJI ZA PRODAJU VEĆINE TVRTKI I HFP: DO KRAJA GODINE NATJEČAJI ZA PRODAJU VEĆINE TVRTKI IZ TURISTIČKOG PORTFELJA Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) do kraja ove
godine planira objaviti natječaje za prodaju većine od 31 hotelsko-turističke tvrtke koliko ih je još u državnom portfelju, odnosno za one u kojima HFP ima vlasnički udio veći od 50 posto, doznaje se u HFP-u. Po trenutnoj situaciji, kako kažu u HFP-u, interes ulagača postoji gotovo za svaku od tih tvrtki, a najviše za one atraktivnije kao što su Sunčani Hvar, opatijske Liburnia Rivijera Hotele, Hotele Makarska te dubrovačke hotele među kojima je i Hotel Kompas. No, zbog strateških načela potencijalni investitori ne žele da ih se imenuje u fazi njihovog interesa nego tek po otvaranju ponuda na natječaj, naravno ako ponudu dostave. Osim navedenih, država ima još udjele u više od stotinu društava, ali kako napominju iz HFP-a u većem broju tvrtki taj udio iznosi svega nekoliko postotaka. S obzirom na novi val privatizacije, tako i tvrtki iz turističkog portfelja, a što je najavljeno i u sklopu novopokrenute nacionalne kampanje o privatizaciji, u HFP-u kažu da nema većih promjena u vezi određivanja prodajne cijene pojedinih tvrtki kao ni drugih uvjeta za prodaju. Cijena i dalje ostaje samo jedan od elemenata u izboru
HFP: DO KRAJA GODINE NATJEČAJI ZA PRODAJU VEĆINE TVRTKI IZ
TURISTIČKOG PORTFELJA
Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) do kraja ove godine planira
objaviti natječaje za prodaju većine od 31 hotelsko-turističke
tvrtke koliko ih je još u državnom portfelju, odnosno za one u
kojima HFP ima vlasnički udio veći od 50 posto, doznaje se u HFP-u.
Po trenutnoj situaciji, kako kažu u HFP-u, interes ulagača postoji
gotovo za svaku od tih tvrtki, a najviše za one atraktivnije kao što
su Sunčani Hvar, opatijske Liburnia Rivijera Hotele, Hotele
Makarska te dubrovačke hotele među kojima je i Hotel Kompas.
No, zbog strateških načela potencijalni investitori ne žele da ih
se imenuje u fazi njihovog interesa nego tek po otvaranju ponuda na
natječaj, naravno ako ponudu dostave.
Osim navedenih, država ima još udjele u više od stotinu društava,
ali kako napominju iz HFP-a u većem broju tvrtki taj udio iznosi
svega nekoliko postotaka.
S obzirom na novi val privatizacije, tako i tvrtki iz turističkog
portfelja, a što je najavljeno i u sklopu novopokrenute nacionalne
kampanje o privatizaciji, u HFP-u kažu da nema većih promjena u vezi
određivanja prodajne cijene pojedinih tvrtki kao ni drugih uvjeta
za prodaju. Cijena i dalje ostaje samo jedan od elemenata u izboru
kupca, ali ne i najvažniji, jer tvrtka će se prodati onome tko uz
najbolju cijenu ponudi i ispunjavanje drugih, važnih uvjeta, kao
što su npr. ulaganja kupca u tvrtku, obveze prema zaposlenicima
pojedinih tvrtki, know-how, business plan za tvrtku i sl.
Uz to, a s obzirom na dosadašnja dugovanja i obveze koja, na žalost,
terete gotovo svaku hotelsko-turistička tvrtku, potencijalni
kupac morat će zadovoljiti i uvjete preuzimanja tih obveza kao i
jamstva da će ih ispuniti.
Prodajne cijene pojedinih tvrtki bit će objelodanjene tek u javnim
natječajima kao službenoj ponudi, a koje će se tvrtke moći prodati
znat će se tek po primitku ponuda na javni natječaj ukoliko
sadržavaju ispunjavanje traženih uvjeta.
Usporedo s tim, u HFP-u nastavljaju i započeti projekt pripreme
nekoliko hotelsko-turističkih tvrtki za privatizaciju, a za koji
je u ožujku ove godine potpisan i ugovor sa Europskom bankom za
obnovu i razvoj (EBRD) i njemačkom razvojnom agencijom DEG.
Trenutno je u tom programu osam hotelsko-turističkih tvrtki, te
hotelsko naselje Kupari koje je od ove godine iz vlasništva
Ministarstva obrane (MORH) prešlo na upravljanje u HFP.
Prvobitno je u tom programu bilo 13 tvrtki, no nakon što se za neke
našao kupac na javnom natječaju ili ima većeg interesa (primjerice
za HTP Primošten, koji je nakon nekoliko neuspješnih natječaja
sredinom kolovoza prodan mađarskoj tvrtki Diamant marina) u tom je
programu ostalo devet tvrtki.
Iz HFP-a napominju i da, ako se za preostale tvrtke iz prvobitnog
programa ne nađe kupac na nekim novim natječajima, tvrtke bi se
ponovo našle u tom programu koji bi, kako se očekuje, trebao biti
dovršen do kraja 2003. godine do kada bi i te tvrtke trebale biti
privatizirane.
S obzirom na trenutni interes i stanje u tim tvrtkama iz HFP-a
očekuju da će se, jednako uspješno kao i HTP Primošten, uskoro moći
prodati i Hoteli Makarska te Sunčani Hvar, naravno, po
objavljivanju natječaja.
No, točne datume objave natječaja u HFP-u nisu još precizirali jer,
kako kažu, ovise o završetku procjena cijena odnosno tržišne
vrijednosti tih tvrtki koje rade nezavisni međunarodni
procjenitelji.
Za hotelsko-turističke tvrtke koje nelikvidno posluju neprekidno
60 dana u HFP-u također rade posebne analize i programe, no,
napominju da financijske analize ne daju u javnost.