FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HFP:DO KRAJA GODINE NATJEČAJI ZA PRODAJU VEĆINE TVRTKI IZ TURISTIČKOG PORTFELJA

ZAGREB, 27. kolovoza (Hina) - Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) do kraja ove godine planira objaviti natječaje za prodaju većine od 31 hotelsko-turističke tvrtke koliko ih je još u državnom portfelju, odnosno za one u kojima HFP ima vlasnički udio veći od 50 posto, doznaje se u HFP-u.
ZAGREB, 27. kolovoza (Hina) - Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) do kraja ove godine planira objaviti natječaje za prodaju većine od 31 hotelsko-turističke tvrtke koliko ih je još u državnom portfelju, odnosno za one u kojima HFP ima vlasnički udio veći od 50 posto, doznaje se u HFP-u.#L# Po trenutnoj situaciji, kako kažu u HFP-u, interes ulagača postoji gotovo za svaku od tih tvrtki, a najviše za one atraktivnije kao što su Sunčani Hvar, opatijske Liburnia Rivijera Hotele, Hotele Makarska te dubrovačke hotele među kojima je i Hotel Kompas. No, zbog strateških načela potencijalni investitori ne žele da ih se imenuje u fazi njihovog interesa nego tek po otvaranju ponuda na natječaj, naravno ako ponudu dostave. Osim navedenih, država ima još udjele u više od stotinu društava, ali kako napominju iz HFP-a u većem broju tvrtki taj udio iznosi svega nekoliko postotaka. S obzirom na novi val privatizacije, tako i tvrtki iz turističkog portfelja, a što je najavljeno i u sklopu novopokrenute nacionalne kampanje o privatizaciji, u HFP-u kažu da nema većih promjena u vezi određivanja prodajne cijene pojedinih tvrtki kao ni drugih uvjeta za prodaju. Cijena i dalje ostaje samo jedan od elemenata u izboru kupca, ali ne i najvažniji, jer tvrtka će se prodati onome tko uz najbolju cijenu ponudi i ispunjavanje drugih, važnih uvjeta, kao što su npr. ulaganja kupca u tvrtku, obveze prema zaposlenicima pojedinih tvrtki, know-how, business plan za tvrtku i sl. Uz to, a s obzirom na dosadašnja dugovanja i obveze koja, na žalost, terete gotovo svaku hotelsko-turistička tvrtku, potencijalni kupac morat će zadovoljiti i uvjete preuzimanja tih obveza kao i jamstva da će ih ispuniti. Prodajne cijene pojedinih tvrtki bit će objelodanjene tek u javnim natječajima kao službenoj ponudi, a koje će se tvrtke moći prodati znat će se tek po primitku ponuda na javni natječaj ukoliko sadržavaju ispunjavanje traženih uvjeta. Usporedo s tim, u HFP-u nastavljaju i započeti projekt pripreme nekoliko hotelsko-turističkih tvrtki za privatizaciju, a za koji je u ožujku ove godine potpisan i ugovor sa Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i njemačkom razvojnom agencijom DEG. Trenutno je u tom programu osam hotelsko-turističkih tvrtki, te hotelsko naselje Kupari koje je od ove godine iz vlasništva Ministarstva obrane (MORH) prešlo na upravljanje u HFP. Prvobitno je u tom programu bilo 13 tvrtki, no nakon što se za neke našao kupac na javnom natječaju ili ima većeg interesa (primjerice za HTP Primošten, koji je nakon nekoliko neuspješnih natječaja sredinom kolovoza prodan mađarskoj tvrtki Diamant marina) u tom je programu ostalo devet tvrtki. Iz HFP-a napominju i da, ako se za preostale tvrtke iz prvobitnog programa ne nađe kupac na nekim novim natječajima, tvrtke bi se ponovo našle u tom programu koji bi, kako se očekuje, trebao biti dovršen do kraja 2003. godine do kada bi i te tvrtke trebale biti privatizirane. S obzirom na trenutni interes i stanje u tim tvrtkama iz HFP-a očekuju da će se, jednako uspješno kao i HTP Primošten, uskoro moći prodati i Hoteli Makarska te Sunčani Hvar, naravno, po objavljivanju natječaja. No, točne datume objave natječaja u HFP-u nisu još precizirali jer, kako kažu, ovise o završetku procjena cijena odnosno tržišne vrijednosti tih tvrtki koje rade nezavisni međunarodni procjenitelji. Za hotelsko-turističke tvrtke koje nelikvidno posluju neprekidno 60 dana u HFP-u također rade posebne analize i programe, no, napominju da financijske analize ne daju u javnost. (Hina) tam bn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙