FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NOVO IZVJEŠĆE O POSLOVANJU ACI U 2001. NAKON GLAVNE SKUPŠTINE

ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - U 21 marini koja se nalazi u sustavu Adriatic Croatia International Cluba d.d. (ACI), prošle je godine na stalnom vezu bilo 3.520 plovila, što je 5 posto više nego u 2000. godini, za 6 posto povećan je i dnevni vez, odnosno brod/dana je bilo 131.444.
ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - U 21 marini koja se nalazi u sustavu Adriatic Croatia International Cluba d.d. (ACI), prošle je godine na stalnom vezu bilo 3.520 plovila, što je 5 posto više nego u 2000. godini, za 6 posto povećan je i dnevni vez, odnosno brod/dana je bilo 131.444. #L# To su podatci iz Izvješća o poslovanju ACI-a koji se zasigurno više neće promijeniti, za razliku od ukupnog Godišnjeg financijskog izvješća ACI-ja za 2001. godinu, koje bi Glavna skupština tvrtke, sukladno zaključcima Vlade, 12. rujna trebala odbiti. Razlog tomu je, navodi Vlada, što Uprava ACI-ja nije ispoštovala odluke većinskoga vlasnika Hrvatskog fonda za privatizaciju (više od 86 posto), odnosno države, o načinu obračuna amortizacije. Naime, Vladina koordinacija za gospodarstvo svojedobno je preporučila ACI-ju da ne ulazi u prošlost, da se amortizacija u punom iznosu obračuna samo za prošlu godinu te da se za taj iznos umanji financijski rezultat. Za amortizaciju iz proteklih razdoblja preporuka je bila da se obračuna u slijedećim godinama, čime bi i gubitak bio manji. No, iz financijskog izvješća ACI-ja vidljivo je da to nije obračunato tako nego je gubitku za 2001. (od 9,9 milijuna kuna) dodan i kumulirani gubitak od prethodnih razdoblja u iznosu 126,6 milijuna kuna što ukupno čini gubitak ACI-a od 136,5 milijuna kuna. Uprava ACI-ja predložila je da se ukupni iskazani kumulirani gubitci (od 136,5 milijuna kuna) pokriju iz rezultata poslovanja budućih razdoblja, a kako bi se zadržala dosadašnja razina poslovanja. Upravo u ljetno vrijeme, u vrijeme iznimno važnog dijela sezone, nastao je i problem upravljanjem tvrtkom, odnosno pojave dviju Uprava i raslojenog Nadzornog odbora. Spor oko ACI-a počeo je, istaknuto je na Vladi, neodgovornim poslovanjem prijašnjih uprava, te da je vrlo netransparentno poslovanje dovelo do gubitaka i nemogućnosti investiranja. Poseban problem, zbog kojega je došlo do spora Uprave i pojedinih članova, je upravo pitanje računovodstvene politike i sastavljanja zavšnog računa za prošlu godinu, odnosno obračuna amortizacije. Vlada je očekivala da Uprava provede takav zaključak, ali kako to nisu prihvatili ni Uprava ni Nadzorni odbor, Vlada je odlučila predložiti da se na Skušptini izvješće ne prihvati te da se Uprava i Nadzorni odbor zaduže za izradu novog izvješća. No, zbog tih, ali i problema nastalih proteklih tjedana oko dvije Uprave ACI-ja, hrvatska je Vlada Skupštini ACI-ja predložila i opoziv dosadašnjeg predsjednik Skupštine te imenovanje potpredsjednika Vlade Slavka Linća na to mjesto, a za njegovog zamjenika ministra zaštite okoliša Božu Kovačevića. Uz to, Vlada je predložila i opoziv dosadašnjih članova Nadzornog odbora (Ante Markova, Pere Cvjetovića, Damira Vrhovnika i Pave Župan Rusković) te da se novim članovima imenuju četiri ministra - Ljubo Jurčić, Roland Žuvanić, Željko Pecek i Pave Župan Rusković. Petog člana NO bira se iz redova zaposlenika. Predložit će se ne prihvaćanje izvješće revizora ACI-ja za prošlu godinu, da se izabere novi, te da se ne prihvati prijedlog da se akumulirani gubitak ACI-ja iskazan u prošloj godini (iznos od 136 milijuna kuna) pokrije iz rezultata poslovanja budućih razdoblja. Skupštini će se predložiti i neprihvaćanje izvješća o radu Uprave i Nadzornog odbora, te da se za vođenje poslova i nadzor u prošloj godini ne daju razrješnice članovima tih tijela. Novi je Nadzorni odbor zadužen Vladi što prije dostaviti Strategiju i program razvoja ACI-ja. Vratimo se nekim brojkama iz neprihvaćenog izvješća. Razvidno je da se najveći dio poslovnih prihoda ACI-ja u 2001. ili 46 posto odnosi na prihod od usluga stalnog veza, 28 posto od dnevnog veza, 4,5 posto od mjesečnog veza, 10 posto od ostalih nautičkih usluga, 6 posto od najma poslovnih prostora, a 5,4 posto od ostalih prihoda. Većina brodica na stalnom vezu ili 57 posto bilo je u ACI marinama Istre i Kvarnera, a preostalih 43 posto u marinama Dalmacije. Kod tranzita je situacija obrnuta obzirom da je 34 posto brod/dana ostvareno u marinama Istre i Kvarnera, dok je 66 posto ostvareno u Dalmaciji. Po zastavama na stalnom vezu u ACI marinama najviše je bilo plovila iz Njemačke i Austrije (28 posto) te iz Hrvatske 17 posto, dok su u tranzitu prevladavali njemački nautičari (24 posto), Italije i Austrije (21 posto) te Hrvatske (13 posto). ACI d.d. je 2001. zapošljavao 419 djelatnika ili 3,2 posto više nego u 2000. (kada ih je bilo 406), a prosječne neto plaće bile su 3.438 kuna ili 12,5 posto više nego godinu ranije. U usporedbi sa prosječnom plaćom u Hrvatskoj iz 2001., koja je iznosila 3.541 kunu, plaće su u ACI-ju bile 3 posto manje. U sustavu ACI d.d. posluje 21 marina, kapacitata od 5.240 standardnih vezova u moru i 935 mjesta na kopnu. Osim 4 marine sezonskog tipa (Rab, Žut, Piškera i Palmižana) sve ostale posluju tijekom cijele godine. Vlada je zaključcima zadužila Ministarstvo pomorstva, prometa i veza da joj hitno dostavi prijedlog za odobrenje dužeg koncesijskog razdoblja, na 33 godine, za sve marine s više od 200 vezova. (Hina) tam db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙