FR-novačenja-Obrana francuska-le monde 16.7.02. novačenje u francusku vojsku FRANCUSKALE MONDE16.VII.2002.Kopnena vojska traži novake pomoću slika s terena"S jedne strane žućkastosmeđa tenisica koja gazi po zelenoj travi, s druge
blatna 'rendžerica'. Te su dvije slike prikazane na kutiji za kokice u obliku cipele koja se distribuira u sedamsto kino-dvorana u Francuskoj. Na potplatu kartonske kutije ističe se poruka ispisana žutim slovima: 'Iz tenisica u rendžere, načinite korak'. To je barem želja kopnene vojske koja od lipnja pokušava uvjeriti mladež da civilnu odjeću zamijeni za vojničku odoru.Ta je reklama samo dio promidžbenog arsenala pomoću kojega će 'velika šutljivica' pokušati da do listopada popuni svoje redove. Tri televizijska i tri radijska spota temelj su kampanje. Svi s istim sloganom: 'Biti vojnik više je od zanimanja'.Agencija J. Walter Thompson koja je radila oglase za američke marince prije nego se za nju odlučila francuska kopnena vojska, izabrala je postupak sličan novinskom izvješću. U spotovima se rabe arhivske snimke, kao što su snimke iz operacije na Balkanu, operacija uz sudjelovanje helikoptera ili misija pomoći francuskom puku nakon oluje u prosincu 1999. (...)
FRANCUSKA
LE MONDE
16.VII.2002.
Kopnena vojska traži novake pomoću slika s terena
"S jedne strane žućkastosmeđa tenisica koja gazi po zelenoj travi,
s druge blatna 'rendžerica'. Te su dvije slike prikazane na kutiji
za kokice u obliku cipele koja se distribuira u sedamsto kino-
dvorana u Francuskoj. Na potplatu kartonske kutije ističe se poruka
ispisana žutim slovima: 'Iz tenisica u rendžere, načinite korak'.
To je barem želja kopnene vojske koja od lipnja pokušava uvjeriti
mladež da civilnu odjeću zamijeni za vojničku odoru.
Ta je reklama samo dio promidžbenog arsenala pomoću kojega će
'velika šutljivica' pokušati da do listopada popuni svoje redove.
Tri televizijska i tri radijska spota temelj su kampanje. Svi s
istim sloganom: 'Biti vojnik više je od zanimanja'.
Agencija J. Walter Thompson koja je radila oglase za američke
marince prije nego se za nju odlučila francuska kopnena vojska,
izabrala je postupak sličan novinskom izvješću. U spotovima se rabe
arhivske snimke, kao što su snimke iz operacije na Balkanu,
operacija uz sudjelovanje helikoptera ili misija pomoći francuskom
puku nakon oluje u prosincu 1999. (...)
Ova kampanja znači prekretnicu. 'Od lipnja 2002. mi smo u
potpunosti profesionalizirana vojska. U središtu naše
komunikacije je bit vojničkog zanimanja', ističe potpukovnik
Richard Pernod, ravnatelj ureda za obavješćivanje i komunikaciju.
Kada je vojska 1997. počela veliku promidžbenu kampanju kako bi
pripremila svoju profesionalizaciju, ponajprije je tražila
specifične struke usredotočivši poruke na stručne vještine i na
tehnologije. Otkako je izvor novaka presušio, vojska traži
vojnike. 'Od 4. do 12.IX.2001. razmišljali smo o temi kampanje.
Nakon događaja od 11.IX., shvatili smo da stvarnost nadilazi maštu
i da je bolje iskoristiti arhivske snimke, a ne ići za
idealiziranjem stvarnosti', dodaje Stephane Billard, promidžbeni
stručnjak u agenciji J. Walter Thompson.
Slike s terena trebale bi zadovoljiti jednu od glavnih pobuda
mladih dragovoljaca: želju za pustolovinom. (...) Kako god bilo,
nema ni govora o tomu da se, za razliku od američkih vojnih oglasa,
iskorištava domoljubni osjećaj. 'To nije u francuskom načinu
razmišljanja. Rekli bi nam: pravi ste fašisti', kaže g. Pernod koji
se ne obmanjuje. 'Novačenje će biti sve teže, konkurencija je
jaka'.
Kopnena vojska treba vrbovati osamnaest tisuća mladih na godinu da
bi mogla osigurati podmladak. 'U utrci za predsjedničke i
parlamentarne izbore nismo smjeli oglašavati i počinjemo osjećati
posljedice toga', kaže g. Pernod. S godišnjim proračunom od osam
milijuna eura, traži nove načine kako da potakne mlade, kao što je
oglašavanje na kutijama za kokice ili partnerstvo s Bouygues
Telecomom. (...)", piše Laurence Girard.